• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • kängu

Snigeln, trist med UVI! Krya på dig!

Tinga, förstår att det känns kämpigt att behöva söka ny tjänst. Men tror som Vänner skrev att det blir superkul sen att börja på nya kula!!

• kängu

Nu är det visst matdags för den lille diktatorn Ses sen!!

• Ore

PB: Jag har läst, men har inte riktigt känt att jag kunnat tillföra något. Men hjälp vad diskussionen spårade ur...! Det kom till och med en mottråd, där det skrevs helt märkliga saker... (Bara så ni vet så är jag och PB häxor som aldrig rakar armhålorna, bara förstör för andra och allt vad det nu var...)

• _koko_

porchez - Välkommen! Beklagar även jag skilsmässan, men skönt att det känns rätt nu i slutändan iaf, och att det hände innan det hann bli barn med i bilden.

Lunch på måndag är antecknat! *våldgästar*

snaily - för uvi. Jag har knappt haft det i vuxen ålder, men känner flera som har det kroniskt. Jättejobbigt!

Var är nenne?? Och hur går det med telis och lappis förkylningar?

kängu - Jobbigt att inte få sova, inte bara för sömnbristen utan för att det är jättejobbigt med förkyld bebis! Tycker förresten att den nya otrivin nässugen (fick en i babypåsen vi fick på bb) är mycket bättre än näsfridan (smalare öppning, passar bättre i småttingars näsborrar), men det blir ju dyrt med engångsmunstycken...

Nu har nog lillebror gnällt tillräckligt länge, återkommer! Eller? Nu blev det plötsligt tyst igen??

Ok, då fortsätter jag lite till.

Såg ett inslag på "the Doctors" i morse där de pratade om raseriutbrott/trots. Tyvärr tyckte jag inte de sa något nytt, typ välj dina strider, plocka inte upp muggen varje gång ditt barn kastar det på golvet, skrik inte tillbaka till barnet osv.

Nä, även jag behöver kaffe. Ska göra en stor kopp med fruLlans sötade mjölk och verkligen smaka på det den här gången.

Hämtar conny redan 11.30, han är fortfarande så trött av förkylningen att han inte orkar med en hel dag på dagis.

• Ore

Ja, hur har det gått för Nenne..? Fast som jag förstod det var hon tidigare i veckan ganska glad att tanten inte dykt upp än, för det kunde i så fall inneburit att hon fått vänta en cykel till på eskimååterföring...

(Jag har för övrigt börjat med tankeöverföring för att få eskimån i fråga att förstå hur VÄLDIGT mycket trevligare det kommer vara i Nennes livmoder än i frysen, väl värt att stanna och kolla in platsen i måååånga månader alltså!)

• Lapinette

Gosnosen ? åhhh vad spännande! Tycker att det låter jättelovande (säger jag som aldrig varit gravid). Fortsätter att hålla tummarna!

Muggles ? här har du ju en som förespråkat det där med kolhydraterna ganska så länge. De gånger jag är motiverad (har hänt två gånger) så har jag tagit bort dem helt i ett par veckor och då gått ned snabbt och sen faktiskt stannat på den vikten i typ 6 månader men för det mesta så försöker jag bara att äta lite mindre.

Telis ? undrade vad det var för makabra sajter ?dör? som mugglan hade länkat till.

Porchez ? välkommen!

Kokisen ? jo tack jag är piggare idag än i början på veckan. Beror nog på att jag avbokat alla träningspass och gått hem och lagt mig på soffan istället MEN den jäkla halsvärken vill inte försvinna . Som sagt, mår i övrigt ok, hostar inte, snorar inte ? utan bara lite röd och så ont.

• _koko_

ore - Folks fördomar slår till så jäkla hårt på anonyma intärnätt... Dvs har man en på något sätt avvikande åsikt i en fråga tilldelas man automatiskt 1000 andra åsikter och blir gärna både dumförklarad och fanatiker... Om vusna människor kan bete sig på det sättet mot varandra förstår jag att barn mobbar/blir mobbade...

lappis - Känner igen det, jag har också halsont som vägrar släppa! Hoppas du inte åker på halsfluss igen...

Hmm, jag satte igång vattenkokaren men glömde resten, dags att fixa kaffe mao!

• nennesjuttioåtta

*sladdar in med tanten i hasorna*
    nu är hon här! 3 veckor kvar till FET!

• nennesjuttioåtta

koko
    hahahah näsfrida! Mannen med barndomskamrater sa när de var små Frida om snippan. Fatta vad han tyckte det var konstigt när det började en tjej i klassen som hette så. Hur ser näsfridan ut?

• nennesjuttioåtta

Gosnosen
    tack för rapport!!!! hh vad jag håller tummarna!!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter