• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Telis

Lappis, ok, Österrike med vänner är ju inte helt fel. Ni får spara Castor till ett annat år.

• Telis

BS igen, du fick också ont i armen av svininfluensevaccinet eller hur? Hur länge satt det i? Det går inte fort att jobba med en arm och en hand kan jag säga....

• BrudSommar2006

Telis, jag hade också problem med att inte kunna ligga på vänster sida efter sprutan men tack och lov kan jag fortfarande ligga på rygg, jag fasar för när det är slut med det.

• kängu

Mugglan, det är inget fel på lägenheten, tror också bara ni haft otur Hoppas det vänder!!

Jag och Ru ska fira maken med frukost på sängen och liten present!

Kokosen, förresten, minns du att vi pratade om att du inte tål vete på brunchen, och jag sa att jag haft problem med magen men inte vet varför? Jag har testat att utesluta vete i typ två veckor nu och har faktiskt märkt skillnad

• BrudSommar2006

Telis, som sagt, jag struntar fullkomligt i de tio dagarna, gjorde så förra gången och upptäckte att det gick alldeles utmärkt, tog kanske en vecka eller två att vänja sig av med den efteråt. I takt med att gravidhormonerna gick ur kroppen så återvände ju näsan till det normala tack och lov.

Ont i armen ja, jag minns inte att jag hade svårt att jobba med den, när jag sitter och skriver på datorn så behöver jag ju inte lyfta armen. Det var mest om Iris började klättra på mig när jag satt i soffan och kom emot armen eller när jag skulle sova som det var ett problem men jag skulle absolut inte vilja ha den där sprutan ogjord.

Jag får förresten också hasa långsamt till lunchen men det får gå.

Telis, jag kan rekommendera något slags stöd för magen, då försvinner mycket av det onda, typ en gördel.

• _koko_

Men kängu, vad bra! Eller, det är ju lite besvärligt att låta bli vete, men ändå värt det om man slipper problem med magen (konstant förstoppning, blödande hemorrojder och hemsk magknip som jag hade är ju inte så kul)!
    Säg till om du vill ha tips på alternativ till vete! Dinkel går bra för mig, men det beror ju på vad problemet är, man får prova sig fram.
    Min mage har faktiskt krånglat lite sen förlossningen, men nu när jag slutade med mjölkprodukter har den blivit bra igen. Konstigt det där, förra gången gjorde det ingen skillnad...

• kängu

Min magproblem är inte alls så illa som du hade det! Men störande ändå. Jag kör på dinkel stenhårt- bakar eget bröd i vilket fall så det är inga problem så sätt. Sen kan det ju vara en tillfällighet, men vi får se. Har inte undvikit stenhårt dock.

• kängu

Nu ska jag busa lite med prinsen, han är väldigt pigg trots feber o snuva. Kramar till alla!

• _koko_

Åh, vad dåligt tajmat det är att hämta 11.30! Lillebror sover så gott just nu, och skulle säkert sova en timme till eller så, men nu måste jag ju rycka upp honom och sätta honom i sele. Hahaha, börjar se en anledning att köpa syskonvagn till slut (nu när han faktiskt kan sova själv då och då).

*blocket...*

• Ore

Angående vaccin: Fick ni vaccinet i vänster arm? Jag fick den i höger, enligt BM så skulle vaccin aldrig ges i vänster arm, eftersom hjärtproblem som leder till smärta i vänster arm då skulle kunna avfärdas som smärta efter vaccination?

Hur som helst, jag hade ont i armen i någon vecka, men allra värst var det två dagar efter vaccinationen, sedan blev det bättre allt eftersom.

Muggles: Fattar inte heller varför ni inte fått några bud, måste vara extrem otur. Hoppas det lossnar efter söndagens visning, försök låta bli att bita på naglarna under tiden

Nenne: Jag är också nyfiken, och skulle gärna åka in till BB när som helst... Men än så länge inget... Även om jag får säga till bebisen ibland att jag snart spricker om h*n trycker mer, det känns nästan så. Rejält ont om plats, verkar det som...

Och på avdelningen föräldrapenning och föräldraledighet så behöver jag inte längre ringa någonstans och fråga, eftersom maken sa upp sig igår. *suck*
    Nä, så illa är det inte. Han har pratat om att ev säga upp sig en tid, jag vet att han inte har trivts något vidare... Och nu dök det upp en möjlighet till deltidssysselsättning ett tag, som han tror sig kunna kombinera med annan sysselsättning, utan att vi ska bli påverkade ekonomiskt. Eller ja, han kommer kanske inte tjäna lika mycket. Men å andra sidan så kommer han då även hinna jobba mer på huset, och det finns ju ett värde i det med. Och får han inte in tillräckligt med uppdrag, så får han väl hoppa på sitt gamla extraknäck igen, lastbilskörning på helgnätter... Jag var litet chockad/upprörd över detta igår, men om han tycker det är rätt val för honom så måste jag ju stötta detta. Även om jag tycker att timingen kunde ha varit bättre...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter