• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • _koko_

muggles - Äh, jag fick framdukad frukost på mors dag, inget mer ("Det är ju barnen som ska fira"), så här blir det inget firande av våra barns pappa!
    Däremot tror jag vi ska fira sambons pappa litegrann (på mitt initiativ såklart), mina föräldrar är bortresta.

Så synd, för just mors/fars dag tycker jag är jättemysigt att fira, till skillnad mot alla hjärtans dag och sånt.

• Lapinette

Jag är ovan att ha kontakt med min pappa igen så jag har helt glömt bort det! Borde ha skickat en tub kaviar och en bit ost till honom . Annars har jag ett fint fotoalbum som jag gjort från hans besök här men det hade jag tänkt att skicka i julklapp/födelsedagspresent.

• Telis

muggles, det är inget som helst fel på den, ni har bara haft extrem otur med vilka som kom på visningen. Om ni bara hade fått ett första bud så hade det säkert lossnat men när folk var dumma och snåla och inte vågade lägga det första budet så kanske det smittade?

• BrudSommar2006

Muggles, var det ungefär samma utrop och samma hyra på den andra lägenheten?

Vi ska ut till mina föräldrar och äta middag på fars dag men jag är rätt säker på att jag fick någonting på mors dag även om jag inte minns vad just nu så något litet från Iris till sin pappa ska vi försöka få ihop hon och jag. Min pappa skulle nog uppskatta om vi bakade något och hade med oss men jag vet inte om vi hinner eller orkar det.

• _koko_

lappis - Eftersom datumen för fars dag är olika i olika länder kan du ju skicka när som helst egentligen.

Herregud vad tiden går fort, nu är det ju snart dags att hämta på dagis! Undrar hur jag ska få honom att vilja gå direkt hem idag, jag är inte så sugen på att stanna vid alla sandlådorna på vägen när det toksnöar och jag inte har hittat mina vinterkängor... (inte för att jag letat efter dem heller...)

• _koko_

lappis - Tycker förresten att det är så himla kul att du återfått kontakten med din pappa!!!

• nennesjuttioåtta

Telis
    började skriva "så det inte trycker på det ömma..." men ändrade mig. Nästan rätt.

muggles
    fattar inte heller att ni inte får några med på budgivning. Den är ju tokfin!

• BrudSommar2006

Telis, gravidnästäppa varar ju i flera månader på slutet och inte bara det stipulerade tio dagarna som står på nässprayerna men jag tror att det är flera av oss som struntat fullkomligt i de tio dagarna och vi har lyckats bli av med nässpraysberoendet efteråt i alla fall. Själv är jag säkert över tio dagar redan. Fast det klart att du kan ju ha råkat ut för en förkylning bara så att det släpper ändå.

• _koko_

*sitter och läser sweetans blogg*

Har aldrig sett så söta tofsar som på lillskruttan i halloweenkostym!!

Och av någon anledning fick hennes inlägg mig att tänka på något stort som hände häromdagen:
    Min mamma ringde och conny ville ha "pånen" (telefonen) - spelar ingen roll vad han gör innan, om jag pratar i telefon ska han direkt ha uppmärksamhet.
    Han fick telefonen och min mamma pratade med honom. Han tittade storögt på mig och sa "bobo" (mormor) flera gånger! Så coolt att han hörde hennes röst och fattade vem det var! Min mamma blev alldeles tårögd.

• Telis

BS, jag vet inte om jag törs ta den längre än 10 dagar? Det där med tio dagar har blivit så fast inpräntat i huvudet av min mamma, precis som att man inte får bada inom en timme efter man har ätit eller att man ska frysa in hösten och svettas in våren. Det spelar liksom ingen roll vad alla experter säger efter alla års indoktrinering av mamma.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter