• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • fru AM

Lycka till med operationen; MSW! Kram

• Ore

Jag sällar mig till dem som håller tummarna inför operationen MSW! Hoppas också att läketiden efteråt går bra, och att du inte behöver vara borta från familjen...

• BrudSommar2006

AM, Golden Hits 11.30 blir jättebra, där var jag ju med Cicci sist så dit hittar jag! Jag jobbar ju i Solna så det blir till att ta bussen in och sedan gå en liten bit men att äta tidigt är bäst för mig också, jag blir så hungrig och illamående annars.

MSW, oj, är det redan dags! Stort lycka till men så klart att det kommer att gå bra! Var det mjälten som skulle bort? Min pappa var tvungen att operera bort den men han verkar klara sig alldeles utmärkt utan, han är noga med att vaccinera sig bara ifall att han blivit mer infektionskänslig. Hoppas att det hjälper upp dina värden nu också!

• Ore

Jag har precis satt solskyddsfilm på vår nygamla väckarklocka Kändes nästan litet märkligt. Det är blå siffror, som vi upptäckte lös upp hela rummet ganska kraftigt. Annars gillade vi klockan, så det här fick bli lösningen, hahaha!

• gosnosen

Vad söta ni är som tänker på mig! Måste ju visa lite livstecken då.

Har dock inget direkt att rapportera. Testdagen är det ännu ett tag kvar till. Har svårt att spekulera i ev. symptom också då jag ju aldrig har varit gravid innan... Har dock rätt ömma bröst om jag klämmer på dem (kan ju kanske bero på att jag klämmer på dem ), men de är inte jättespända och hårda, däremot lite knöliga. Hur ska det kännas egentligen? Det är också mest mot kvällen, inte så mycket på morgonen och inte så mycket när jag har tagit av mig bh:n. Symptom eller inte? Minns inte om proggisarna kan ge ömmande bröst också. Har ett par, tre kvällar haft värsta frossattackerna, men det kan ju vara begynnande förkylning också.

Vissa stunder känner jag mig säker på att det har fungerat och andra är jag säker på att det inte har fungerat. Det är extremt svårt att tänka på annat, men jag gör mitt bästa. Tyvärr är det ju så att så fort man inte aktivt tänker på annat så kommer ju tankarna tillbaka.

Jaja, den som lever får se helt enkelt!

Ore vad mysigt det låter att få bädda till bebisen! Har ni köpt en ny vagga eller är det en "släktklenod"?

Lycka till på operationen MSW!

Stor kram till er alla!

• BrudSommar2006

Gosnosen, så det är ett tag kvar till testdatum än, det finns ju inget värre än att gå och vänta! Kram tillbaka så länge!

• muggles

gosnosen: det där med brösten är inget säkert tecken (dvs det är heller inget dåligt tecken att du inte känner så mkt i brösten, det kan komma senare). Frossa hade väl Telis också vill jag minnas. Jag håller verkligen tummarna för dig!

MSW: lycka till med op! Hoppas att allt går bra.

Själv har jag inspirerad av en konsult på jobbet dragit ner på kolhydrater och det har faktiskt gett resultat på bara en vecka. Jag har inte vägt mig men jag känner att jeansen och träningsbyxorna sitter lösare. Jag har inte tagit bort kolhydrater helt (för jag tror - trots hans argument - att det är bra att äta allsidigt men bara dragit ner på mängden.

• muggles

Tillägg: istället ökar man upp mängden protein och fett, det är inte så att jag äter mkt mindre mängd eg. Han kallar det "stenåldersmat" men det är väl eg samma som Atkins (dvs om man skippar kolhydrater helt vilket jag inte gör).

gosnosen: jag tror faktiskt att det var så att man kan få ömma bröst av proggisarna om jag kommer ihåg rätt vad de andra har skrivit förut.

• Telis

Snaily, nej, inte UVI nu igen?! Hoppas att det blir bättre utan antibiotika. Kör försiktigt, här ska det bli snö. (Jippiiiiii!)

EA, skönt att det känns lite bättre igen!

Snorkis, varför vill din man att du ska vara anonym?

Stort lycka till imorgon, MSW! Förstår att det känns jätteläskigt men det kommer att gå så bra så!

Vad roligt att få en liten rapport, gosnosen! Jag har inte för mig att jag hade ömma bröst alls så jag tror att dom kan kännas precis hur som helst.

• Telis

Åh, dom där gungorna var ju bara för söta!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter