• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Blivande fru L

Nu inser jag att det är en hel vecka sedan jag skrev sist. Då avslutade jag också med att maken och dr House väntar. De gör de ikväll också. Jag gillar maken bättre, han är snällare och knaprar inte piller.

• viktualia

Nenne - snygg soffa

Ego - makens och min inredningsstil kan man fundera över.. men nordiskt blond är nog ett sätt att beskriva det. Nån gång framöver när vardagsrummet blir inredningsbart står soffor och matsalsmöbler på inköpslistan. Blir spännande att se vad det blir... men just nu känns detta färdiga stadium avlägset... ännu värre blev det när maken bokade in besök av en kompis till honom plus sambo den helgen som min brorsa kunde kommit hit och hjälpt till med fönsterbyte... Konstigt nog har maken bara långväga gäster som inte bidrar ett dugg... och jag har gäster som gärna hugger i och hjälper till med renovering... hmmmm

• Snorkfröken77

Ooooh, jag är sååååå nyfiken på både hur ni ser ut, hur era barn ser ut och era hem. *måste hålla löftet till maken att vara anonym*

• viktualia

Snorkis - *fnittrar glatt* jag har hittills aldrig behövt spy i påse... mina bussincidenter har varit mindre än så och annars har jag hållt mig på dass.. men fascinerande att nån ORKAR designa sånt!!

• Snorkfröken77

Vickan - Vilken tur, men om du nu skulle kräkas visst måste det kännas bättre att kräkas i en designad påse än i en ica-kasse?

• Tinga

Snorkis - ha, den där navelgrejen måste ju vara det mosst onödvändiga som har uppfunnits! Och jag garvade lite åt att det underst stod att den används av "Celebrity Jennie Garth" - sådär värst mycket kändis är hon väl inte längre? (Spelade i Beverly Hills.)

Och du, du kan väl komma ut ur garderoben? Du gör det ju delvis anonymt, eftersom det bara är vi i tråden som får veta vem du är. *lockar & pockar*

Snaily - usch för UVI!

Fru L - vad spännande med VUL och nära spraystart!

Gosnosen - hur går det med ruvandet? Lyckas du tänka på något annat?

Muggles - jättefina bilder du länkade till; helt i min smak (föga förvånande, kanske ).

Blä, har lite ångest över jobbsökande för tillfället. Jag lämnade ju min tjänst när jag gick på föräldraledighet förra våren. Då var det goda tider och gott om tjänster ute, men nu är det helt öken. Jag har alltså min anställning kvar, men inga arbetsuppgifter, men jag är lovad att det ska lösa sig med något tills jag börjar den 1:e februari. På torsdag ska jag iallafall på intervju för en tjänst, som känns OK. Under tiden jag varit ledig har det varit skönt att inte ha någon tjänst, eftersom jag inte behövt hålla mig a jour med något som har med jobbet att göra, men att söka ny tjänst nu när det är dags att börja jobba igen är inte lika kul.

• snaily

Blivande fru L skrev 2009-11-03 20:39:53 följande:

Har svårt att ge dig facit om ÄL-blödningar. Båda svaren är sannolika även om jag håller med dig om att det känns långsökt att en liten blödning i bukhålan skulle leta sig ut genom livmodern. I ditt fall är väl det mest sannolika att det rörde sig om blod i urinen?
    Absolut! Blev bara så nyfiken på vad ÄL-blödningarna beror på, i de fall de faktiskt förekommer.

UVIn känns något bättre, inte öppnat antibiotikaburken än. I morgon kanske.

Tinga
    Jobbigt med jobbångest! Hoppas intervjun går bra.
  • Vännerfan

Inne och vinkar i tidig morgonstund!

Tack A.M. för länken! Ett förkläde i rött och ett i marinblått är nu beställt! Vi har haft Babybjörns, men det hade vissa nackdelar (bl.a. ingen ficka så man fick ha haklapp också), men denna verkade väldigt genomtänkt.

Telis, Tack för frågan om mitt illamående! Hur mår du själv?

Cicci, Har helt glömt bort att tacka för den fina komplimangen du skrev till mig! Men nu ses vi nog snart igen, så jag kan ju iofs säga det då. Lite skillnad mot vad jag fick höra av en av mina (manliga, såklart) kollegor för några vckor sedan: " Du ser inte alls gravid ut. Det ser mest ut som att du har lagt på dig lite." Jag bara skrattade. De är för uppfriskande ärliga ibland, männen! Tur för honom att jag höll med och att det inte var en öm tå...

Nu ska jag hoppa in i duschen! Skickar en varm kram under deppmanteln. Blä för november!!! Tacka vet jag december eller vilken annan månad som helst...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter