• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Har ätit en fiskrätt nere i Cannes som var bland det godast jag någonsin ätit i fiskväg och till den var det citronrisotto. Så gott!

• Lapinette

Lyssnar inte på något mer än på mina naglar som slår mot tangentbordet och back-up tejpen som snurrar i rummet bredvid.

• _koko_

Mrs B - Lite plåster på såren kanske? Vad kul!

lappis - Har lite rödingrester sen i helgen som jag tänkte äta ikväll (räcker bara till en och det är jag som gillar fisk mest i familjen - sambon brukar säga att fisk är som kött, fast sämre), och ska göra en citronmajonnäs till den här gången. Svampsåsen blev ok men inte mer.
    Den godaste fisken jag ätit var på sigtuna stadshotell för många år sedan, rödtunga med en vitvinssås smaksatt med cayennepeppar har jag för mig.

Nu har conny sovit över 3 timmar!

• _koko_

(jag kan inte göra två saker samtidigt, så nej, jag lyssnar inte på radio på jobbet)

• Lapinette

Sjötunga är gott! Annars är jag rätt så dålig på fiskar här i norr för med de tillbehören jag beställde idag hade jag gärna ätit Loup eller Daurade.

Men på tal om goda fiskrätter så åt jag även en himmelsk i Amsterdam i våras. Minns att jag satt där och bara suckade när jag tog den första tuggan.

• Lapinette

Hur i helsike orkar jag ens tänka på mat just nu?! Sitter här med näst intil höggravid (önsketänkande) mage.

• nennesjuttioåtta

Mrsb
    hahaa, jag tyckte väl att jag mindes att det var något med magsjuka sist. Lyssnar dock inte på RixFM... Men denna resa kommer bli så mycket bättre.

Lappis
    Alltså, det lät förjäkla gott. mannen är bra på risotto, och jag tror bestämt det står på veckans matsedel.

• Liten med Mindre

Vi har grönkålsrisotto på menyn imorgon. Blandar i lite nyttigheter, utöver smöret och parmesanen. Mums! Passar även min intention att ha minst en vego-dag i veckan. Får se om Mindre äter det eller ej - verkar bero på dagsformen.

• Lapinette

nenne - har faktiskt aldrig tagit mig för att göra risotto själv mer än när jag stått och varit första "rörare" hos min väninna en gång. Det är därför jag njuter extra mycket när jag kan beställa in en riktigt god sådan ute på restaurang.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter