• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

koko jag håller med, efterrätt går inte ner i samma mage som övrig mat eftersom det alltid finns room for more (men den hamnar också utanpå. )

• nennesjuttioåtta

AM
    eller november, annars är du sent ute.

• Lapinette

Ja idag hamnar det definivt på den där kulan som jag trodde att jag en dag skulle kunna skylla på graviditet. Avboka träning och sen äta efterrätt.

• Lapinette

Snacka om trött trodde det var kokisen som skrev om lunchen. Jag säger kanske, kanske, kanske ... måndagar en sån där trööög (are än vanligt) dag för mig.

• fru AM

Ja för sjutton gubbar - och detta är ANDRA gången jag försöker bakdatera lunchen!!!

9 november!!!!!

Är helt uppe i att leta hotell att köpa i Spanien ... Inte åt mig men åt lilla exet ...

nennesjuttioåtta skrev 2009-11-03 16:20:38 följande:
    AMeller november, annars är du sent ute.
  • Liten med Mindre

Aha - är det därför efterrättsmagen sällan blir full - den expanderar utåt?

koko - du ammar väl, och då är man definitivt alltid hungrig. I alla fall var jag det.

Hittade en skål med vinergum på jobbet. Tugg tugg.

• Lapinette

AM - ska han pensioneras i Spanien?

Liten - vad har jag då för ursäkt (är alltid hungrig)?

• passionsblomman

Uuuuusch!

-Nu ska jag koka fläsklägg och göra rotmos. Hoppas det blir lyckat, för jag har aldrig gjort det själv förut...

Liten med Mindre skrev 2009-11-03 16:46:19 följande:
    Mask?
  • Liten med Mindre

Lycka till PB! Är inget fan av rotmos, men potatismos eller selleripuré går ner. Och fläsklägg är rätt ok med.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter