• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • _koko_

Bläddrade lite i albumet igen och kom på att jag inte skickade någon KRAM till EA, så KRAM!!!

lappis - Mat kan man alltid tänka på, precis som att det alltid finns plats för efterrätt.

• Lapinette

Men jag åt ju precis en efterrätt också!!!

• nennesjuttioåtta

åååh jag är hungriiiiiiig! Och det är ERT fel

• nennesjuttioåtta

Lappis
    nÄäääeeeeeeej säg det inte! Jag som scrollade så snabbt över ditt första inlägg när jag såg något om efterrätt. AAAAAAH!

• Lapinette

Skrev ingen där ... men jag smakade swissen av kollegorna, tittade på tryffeln och åt själv en karameliserad annanas med kokosglass.

• _koko_

lappis - Jag upprepar: Det finns alltid plats för efterrätt, dvs även om man redan ätit en.

Jag är också hungrig, men det är jag ju alltid.

• fru AM

BS - och andra hugade: Lunch nästa vecka helst på måndag 9 okt för min del. Har mammagrupp på tisdagen som jag gärna vill gå på.

• nennesjuttioåtta
    Lapinette skrev 2009-11-03 16:10:24 följande:
    Skrev ingen där ... men jag smakade swissen av kollegorna, tittade på tryffeln och åt själv en karameliserad annanas med kokosglass.
    jag såg något om marängswiss och då slog det om till rött.
Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter