• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

Lappis
    vi sitter alla med händerna för ögonen och hoppas att någon annan ska skriva så att ditt inlägg försvinner.

• nennesjuttioåtta

hm, ja det blir ju faktiskt samma färg som på bilden! Fast jag tror den där är lite svängd, eller? Vår är rak. Och 107 cm djuuuuuuup! (Tomelillan, 97 cm djup, blir nog såld i kväll, håll tummarna!)

• Lapinette

Pourquoi??!! Skrev jag något dumt? Trodde ett tag att jag stank för mycket vin att det var därför ni gått iväg.

• Lapinette

Vår soffa är också djup (minns inte hur många centimeter) men maken föredrar den gamla han hade för han ligger inte lika skönt i den vi har nu .. han har en superkonstig stil!

• nennesjuttioåtta

det lät alldeles, alldeles underbart, Lappis!

• Lapinette

På länken som du gav men på klassiskt står det soffbordet jag skulle vilja köpa (Fogia) fast i svart. Kruxet är bara att ha glasbord plus 1 meter x 1 meter.

• _koko_

nenne - Eller hur!

lappis - Men hjälp vad sugen på risotto jag blev nu, det lät ungefär hur gott som helst!! Fast utan parmesan blir det nog inget vidare, så det får vänta till lillebror växer till sig och jag kan äta sånt igen.

• Mrs  B

Någon som lyssnar på rixfm när ni jobbar????

Vår förra resa kom med som "resan från hell", då Max spydde på idolkillarna och Malte på flyget hem....

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter