• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Liten med Mindre

MrsB/koko - Mindre har nog också mycket hår. Men det ser inte så tjockt ut som Connys. Maken är nog fortfarande lite sur att jag tog henne till frisören, med resultat att det inte går att göra tofsar längre. Men fint blev det.

Har återvänt till skrivbordet efter 10 min i vilrummet. Lyckades precis dåsa bort innan jag vaknade till. Tror det var vad jag behövde. För inte har sötsakerna hjälp. Måste varit fel sötsaker!!!

Tavlor - är mer inne på kokos länk än den innan. Fast det är ont om tavlor som inte är fotografier hemma. Ändå är makens plastfamilj konstnärer hela högen. En tavla från styvbror finns. Styvmor gör rätt fina (abstrakta) saker oxå tycker jag, men hon är inte makens favorit i person. Kanske ska önska en tavla till Mindre istället...

• _koko_

mrs b - Det kommer säkert.

nenne - Hon låter lite trotsig nancy, bra övning för er.

liten - Både den tiden på året och gravid gör ju att man blir rätt trött... Hoppas du hittar bättre godis!

Min sambo är oerhört konstnärlig men tyvärr också vansinnigt självkritisk, så något verk av honom lär jag inte få hänga upp.

Connys frisör är fö undertecknad.

• Liten med Mindre

Jag underkände mig själv som Mindres frisör efter några misslyckade sneda klipp. Just då behövdes ett proffs för att rädda situationen.

• _koko_

Just det, vänner (var det väl?) - Visst är det ett gungfår! Från hälsingland tror jag (fast köpt i en barnbutik i sthlm).

• nennesjuttioåtta

Koko
    Gungfåret rockar!

• Lapinette

.....iiiiiiiiiiiiiiiiiiiii............tjooooooooooofffff... kaninen halkar in på ett bananskal. Kan det månne tillhöra märängswissen (eller hur stavas det) som mina kollegor tog till efterrätt. Säger bara rödtunga med parmesanrisotto och Chablis till lunch. Sen var jag på kändisspaning och såg vår söta lilla Cissi stå vid övergångsstället på Linnégatan. De hann dock inte parkera bilen i tid för när jag väl var ute så var Cissi borta.

Oj, hur ska jag klara av att jobba nu?!

• nennesjuttioåtta

AAAHAHhahahahaaabingooooooooooo

Näe, nu blev jag så där blind igen, jag ser inga andra inlägg än mina egna. Jättekonstigt.

• Lapinette

nenne - hur går det med soffan??!! Sitter här och väntar på länken ... så snacka om blind, kanske är det jag som inte ser något?!!

• Lapinette

Oj, skrämde jag iväg allihop!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter