• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

ååh vart åker ni nu Mrs B? Härligt!

• passionsblomman

Hihihi! Nenne, kan du inte bygga ett lite mini-chokladhjul till henne, som hon kan snurra på och så få godis?

Själv har jag JUST lyckats komma fram till veterinären och bokat sterilisering för mina kattor nästa frdag. No moore kittens in Casa Passion.

• Mrs  B

Nenne
    Till den "exotiska" ön Fuertoventura.
    Så jag kan prata spanska i en vecka....
    Ska bli skönt!!!!!!!!!

• muggles

Frejis: vet inte om du hinner läsa men jag gillar verkligen Bumsis namn - har glömt skriva det!

• _koko_

nenne - De är inte dumma katterna! Inte låter det som någon bestraffning att bli upplyft i sängen?

Mrs B - Förstår det, inte kul att bli så tidspressad.

Åhh, jag borde verkligen lägga mig och sova en stund nu när båda barnen sover (conny är fortfarande för trött av förkylningen för att jag ska ha hjärta att skicka honom till dagis), men jag kan inte slita mig!

Tänk, jag som trodde att jag höll honom hemma för säkerhets skull i torsdags, sen däckade vi alla en efter en, jag har fortfarande ont i halsen, sambon snorig (går hade han ont i kroppen och jag tänkte direkt INFLUENSA, men det har visst gått över nu som tur är), lillebror är rosslig och conny snorig och trött.

• Mrs  B

Koko
    Vi har varit lite småsnuviga, men inget som brutit ut.
    Men just nu klagar maken på att det finns "något" i kroppen som inte känns bra....

Vad mycket hår Conny har föresten!!!
    Malte är fortfarande väldigt tunnhårig och man kan räkna hans hårstrå för hand.

• _koko_

Mrs B - Ja, conny hade ju mycket hår från början och sen har det bara fortsatt växa. Brås på sin mor där. Det är HAN som blir kammad av tjejerna på dagis.

• Mrs  B

Koko
    Både jag och maken liksom numera Max har tjockt hår och mycket hår. Men för Malte går det sämre.....

• nennesjuttioåtta

Koko
    vi är ju inte särskilt glada på henne då och så får hon åka i nackskinnet och blir utskäld och ändå är hon där nästan varje morgon och spelar "vem vill bli impopulär". (inte på två nätter på raken, nu, yihaaa!)

conny är så söt med sitt hårsvall!!!

Mrs B
    Aha, vad härligt! Har de de där spanska vadhetterenu.... kottbular?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter