• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Mrs  B

PB
    Max spydde på Kevin och Johan Palm och du skulle sett vilka skutt de tog. Pinsamt var namnet!!!
    Och allt hände dessutom nere i matsalen.
    Vi vågade inte visa oss sen förrän vi åkte hem.....

Tinga
    Lycka till på intervjuerna!
    Har varit i din sits allt för många gånger....

Nu väntar tentan igen....

Kram till alla

• passionsblomman

Du frågade inte hur många telefonröster det kosatde att få din ursäkt godtagen?

Mrs B skrev 2009-11-04 11:10:51 följande:
    PBMax spydde på Kevin och Johan Palm och du skulle sett vilka skutt de tog. Pinsamt var namnet!!! Och allt hände dessutom nere i matsalen.Vi vågade inte visa oss sen förrän vi åkte hem..... TingaLycka till på intervjuerna!Har varit i din sits allt för många gånger.... Nu väntar tentan igen.... Kram till alla
  • passionsblomman

Nå, ska de nu vara i världen av rock´n roll, så lär en och annan spya ingå i det livet, så se det som branschträning.

• muggles

Nenne: ingen tanta? Vad betyder det för er nästa ivf-försök?

• Fru E

Toooodddddiiiilllooouuuu är nästan tillbaka från deppmanteln tjänar inget till att vara nere en längre tid utan är bara att hoppa på pålen igen
    Idag måste jag bestämma mig om jag ska käka Pergo denna månaden eller inte....hhmmm..... klurigt!

Snaily-usch för UVI, tranbärsjuice är kanon!

Tinga-ostbågar och päron vilka gourmeter ni har kanske ost eller kex näst??

• Fru E

AM-du som hittar allt på nätet var hittar jag en trägunga för småbarn som är "fin"? Dvs inte bara en sits utan lite mer formad. Vi funderade på att ge det i doppresent för att vara lite originella.

• snaily

EA - Härlig kämparanda!

Kiss och tvätt - check. Tranbärsjuice - check. Tranbärskapslar - check. Förebygger med alla metoder jag vet.
    Drabbas jag snart igen ska jag gå till en "riktig" doktor och inte stolpskottet jag var till förra gången. Den här gången skippade jag vårdsvängen och svängde ihop ett eget recept...

MrsB - heja Max! Ha en härlig resa!

Nu säger jag på återseende! Drar till Sthlm/Uppsala alldeles snart och åker hem på söndag.

Kram till er alla!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter