• _koko_

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Då ska vi se....

lappis - Åh, vad roligt att adoptionskursen dragit igång. Knäppt nog blir jag också stolt över din fina make och hans svenskkunskaper.

Tinga - Ostbågar har ju den egenskapen att har man väl börjat äta dem kan man inte sluta, hoppas det gäller även piff och puff!

PB - Blev även jag varm om hjärtat när jag läste det du skrev om sonen, har glömt säga det förut. Att flytta blir ju så oerhört mycket större när man har barn.

BS - Skönt att du fick ett bra aurorasamtal!! Jag gillade alla förslag utom Greta, men det beror bara på att det för mig inte är något ett barn kan heta (anledningen är så att säga privat ).

snaily - Tycker du verkar ha ett väldigt härligt friluftsliv, men det är klart, med era förutsättningar är det väl nästan svårt att INTE ha det?!
    Och hela min garderob är ju lila, så visst är det en fin färg!

sweet - Puss å kram och en önskan om lite lugn och ro till dig så du får en chans att återhämta dig!!

blivande - Kul att se dig och skönt att vara igång! Hoppas du slipper biverkningar.

gosis - Jag fick yrselattacker (vilket jag inte fick när jag sedan blev gravid på "naturlig" väg med lillebror), och sen hade jag en känsla av att det hade funkat.

nenne - Men herregud att de inte kan hålla öppet på helgen!! Är det inte tillräckligt jobbigt för oss ändå?

Min brudbukett hade... Nä, just det, jag är ju inte gift!

Liten - Jag blev rätt snabbt galen på vanliga leggings, de rullade liksom ner sig eller hasade ner så jag fick gällivarehäng. Gravid-dito köpte jag på lindex. Gina Tricot tycker jag också har en massa bra långa linnen som passar både gravid och ogravid.

Katten har inte hittat hem ännu. Usch, snart har det gått en vecka.

• _koko_

lappis - Mmmm... Jag verkar ha avskärmat mig, för jag är inte så ledsen som jag "borde" vara. Men det beror nog också på att det är så mycket med barnen och att jag låter bli att tänka på vad som kan ha hänt. Orkar liksom inte med det också.

Och apropå att tänka på annat tror jag att jag måste göra en mjölkfri kladdkaka nu (förlåt bs mfl ). Har jag tur sover E en stund till (han somnade för en hel halvtimme sen ).

• _koko_

AM - Flipflops köper du i thailand för typ 5 spänn. Får man lägga en beställning på några par i storlek 39?

Sibirisk katt har jag sagt att jag ska ha någon gång, men har hittills tyckt de är för dyra (när jag började titta låg de på minst 10', nu kan man väl få en för runt 8' va? - fortfarande för dyrt för den här familjen dock).

Lillebror har verkligen en radar för när jag försöker göra något annat. I samma ögonblick som jag reste mig för att göra kladdkakan vaknade han till och började gråta. Nu låg han lugnt och sov igen tills jag började skriva det här...

BS - Ja, den är det! Det vore jättesnällt om jag fick låna den ett tag!

Nä, nu måste jag försöka få lillebror att somna om, och vila en stund själv också innan dagishämtning (som inkluderar fika idag, trevligt!).

• _koko_

Thailand är verkligen perfekt att åka till med barn! Vi var ju där när conny fyllde ett och han hade så vansinnigt roligt hela tiden! Ingen stör sig på barn på restauranger utan de gör allt för att man ska ha så trevligt som möjligt (nöjda gäster dricksar bra och kommer tillbaka). Barnstolar finns det dock nästan inte alls, så det kan ju vara bra att veta.

Riktiga sandaler skulle jag inte heller chansa på där, klart man vill ha med sig något bekvämt till promenader. Men just flip-flops är så vansinnigt billigt och det finns mycket att välja på (och de som jag köpt har sen dessutom hållit länge!).

Är barnfri en timme, conny sover sött och sambon tog lillebror med sig i bilen en sväng (ska köpa en ny förstärkare till bilen). Så jag surfar här och äter middag under tiden. Försöker komma ihåg att njuta av att vara själv också.

• _koko_

Hej fruLlan! 180' är ju skrattretande för en semester!!!
    Vi tyckte 9000 till kanarieöarna över jul var för dyrt (där bor vi ju gratis).

ore - Tack för solskenshistorian förresten, den värmde.

• _koko_

Det läbbiga med om katten är instängd är ju att det är höstlov och många är bortresta...

• _koko_

Blöjor i thailand förresten, kommer inte ihåg vilka storlekar de hade, men det vi fascinerades över var att de hade kill- och tjejblöjor. Vet dock inte hur de skilde sig.

• _koko_

muggles - Hoppas hoppas att det drar igång någon budgivning snart! Håller med om att mäklaren verkar ha en lite underlig strategi, klart det måste vara bättre med visning på helgen?!

tinga - Wiiiii!!!!! Åh vad jag önskar att det är en permanent vändning för er nu, ni har kämpat så JAG vill gråta en skvätt...
    Och ang mjölkfritt så gör jag ju redan i princip all mat från scratch eftersom det finns vete i så mycket halvfabrikat också.

sweet - KRAM igen! Att du kan resonera så klarsynt kring det betyder väl att det iaf är övergående, men inte desto mindre jobbigt såklart!

Mrs B - Vad mycket möss ni har! Jag skulle önska att vår kisse tagit en utflykt för att hjälpa er, men tyvärr är det ju lite för långt för att det ska vara troligt... Hon är fortfarande borta och nu börjar det kännas osannolikt att hon kommer tillbaka. Jag kan fortfarande inte ta in det, orkar inte helt enkelt.

Här har vi dessutom sjukstuga. Conny började i torsdags, sambon igårkväll och jag och Lillebror i morse... Men några svansar med knorr har vi inte sett, bara snor och ont i halsen, så det är nog en vanlig hederlig förkylning. Rätt lindrig än så länge dessutom.

Ore - Säger även jag OJ! är det redan dags! Något som känns rätt läbbigt är att jag redan glömt hur det känns att vara gravid! Efter två månader! Och jag kommer knappt ihåg att jag varit gravid med lillebror, fokus var ju inte riktigt på det den här gången... Lite tråkigt, helt klart!

På tal om lillebror så har han två dagar i rad nu somnat själv och sovit länge i soffan på dagtid, och i nästan en hel vecka har jag nu fått sova liggandes nattetid!!!!!

Jag vill förresten vara med på lunch 9/10 november! Kanske kan du ta med selen då, BS?

till AM för grym trådstart, vilket även jag glömt att kommentera!

telis - Grattis till försäljningen! Visst svider det när man inte får lika mycket som någon annan, men vinsten är ju ändå monsterstor och jag tror som du att ni kommer vara nöjda i slutändan.

lappis - Kom på mig själv med att nästan bli lite avundsjuk på det barn som får växa upp i din familj när jag läste ditt senaste inlägg om helgens matplaner.

• _koko_

snaily - Alltid skönt att ha städat och nu får ni ju softa lite innan hon kommer i stället, aldrig fel!

ore - Packa väskan för säkerhets skull, man vet aldrig. Jag var ju helt säker på att jag åtminstone skulle gå tiden ut med Lillebror, men så blev det ju inte!

Edith heter en dagiskompis till Conny, Ester/Esther tycker jag är jättefint!

• _koko_

liten - Viking vinterkängor med goretex har vi till Conny, och nu även gummistövlar av samma märke faktiskt. Vinterkängorna är dyra men gummistövlarna var billiga (229kr på eurosko). Vi köpte sula till också och med den, ullstrumpor och raggsockar kan han nog ha gummistövlarna även när det är kallt ute.

PB - Conny blev som sagt till på CvL. Men knepig läkare du träffade på!

september - *vinkvink* Skönt att illamåendet är hanterbart!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter