• _koko_

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

am - Vad kul med auktionsfynd!

• _koko_

(och mindre kul med förstörd madrass...)

Nu ska jag fixa i ordning mig och dra in till stan!
    Kram på er!

• _koko_

*Vinkvink*

Tack för trevlig lunch igår!! Tack också för butiktipset, AM, nu har lillebror ett par fina (och dyra ) vita fleecevantar!

Idag jämnade jag till det genom att köpa ett par galonbyxor, en galonjacka, ett par galonvantar och ett par vinterhandskar, till conny, för totalt 140kr i vår begagnatbutik, allt nästan oanvänt!
    Skönt att ha dubbelt av allt så man inte behöver släpa till och från dagis.

Älskar även jag att köpa julklappar! I år blir det mest barnrelaterat till farfar/mormor o morfar (fotokalender, handavtryck osv), duplo och kökssaker till conny och nåt litet till lillebror (conny fick inte särskilt mycket i fjol jul). Tror vi skippar varandra och går ut och äter någon kväll när vi hälsar på sambons pappa i januari i stället.

Lillebror ligger fö och somnar i babygymet just nu!
    Ska nog fånga upp honom, byta blöja och gå och lägga oss. Jag vågar ju inte hoppas på att han ska sova 6h i sträck inatt igen!!

• _koko_

Fy FAN vad tråkigt!!! 1000 kramar till start och gosnosen. Även på mig brukar magkänslan stämma, men det finns ju alltid undantag.

PB - Vilka fina och kloka inlägg från dig.

muggles - Håller tummarna för att budgivningen drar igång igen!!

snaily - Blä för att bli utkallad på jour, och till en KO dessutom! Hoppas på BIM för dig!

Cicci och FruLlan bevittnade en inte så lätt läggning idag, lillebror kunde verkligen inte komma till ro! Som tur är händer det mer och mer sällan, det ska nog bli folk även av lillebror.

liten - Jag har en Looma Sino, en tunn trikåsjal. Köpte den i babydesign.se´s butik. Kan rekommenderas eftersom man då får hjälp att provknyta och sätta ner en bebisdocka i den.
    Den kan man ha bebisen i från födseln.

Är helt sjukt trött (matade en väldigt hungrig kille 2-3-4-5-7 inatt, inga 6h i sträck där inte!) och tänker nog gå och lägga mig och titta på tv i sovrummet snart.

• _koko_

PB - Nä ingen katt. Nu har det gått 3 veckor och vi börjar ge upp hoppet. Vågar fortfarande inte snudda vid vad som kan ha hänt henne, är för bräcklig för att kunna hantera det...

vickan - Min sambo har jag för mig tyckte sundevall-boken var rätt stereotyp och "grabbig", däremot fick han en massa bra information om förlossningen på profylaxkursen. Sen får man ju en bok av bvc där det mesta om hur man sköter en nyföding står. Sen kanske du får pusha honom lite så han sätter ord på sina tankar.

kängu - När conny var ca 5 månader var jag helt färdig, och då hade vi ändå bra nätter. Jag talade om för min sambo att jag inte klarade av att ta hand om honom om jag inte fick sova ikapp lite, och under de följande 5 nätterna sov jag i källaren och sambon tog conny hela nätterna och gav ersättning. Det var vad som behövdes för att jag skulle bli människa igen.

telis - Det är ju i princip EXAKT samma ts som fruLlans andra (den första hade ju GRAVID först vilket vi tyckte var besvärligt eftersom det syntes i startraden )!

parnassia - Har nog aldrig ens varit i kalmar... :-0

piggis - Hej!!

• _koko_

lappis - Har fortfarande de avsintten som gick när du var bortrest inspelade, tänk att jag aldrig fick ordning på det!! Jag är hopplös...

• _koko_

snaily - om man har gett sin katt första vaccinationssprutan, men sen liksom glömt att ge den andra inom 3-4 veckor, är det kört då? Kom på att nytillskottet bara fått en spruta och det är nog 7-8 veckor sedan nu...

• _koko_

lappis - Visst är det praktiskt! Fast inte om föreningen byter leverantör förstås... Hoppas inte!

Åh, jag visste att det skulle vara bra!! Såg som sagt förra, och är det någon som kan bjuda på en show är det hon...

• _koko_

lappis - Hm, kanske något för mig att önska mig i julklapp? När man nu inte fick äkta vara liksom...

Apropå julklappar: Förra året sa jag till min bror att han inte skulle köpa några juklkappar till oss, bara till conny. Då köpte han i stället vaccinationer och näringslösning till någon hjälporganisation, jag blev så RÖRD!

• _koko_

telis - Jag älskar verkligen både att ge och få presenter, men min bror har en leksaksbutik så i just det fallet är det ju smartare att han fokuserar på presenter till barnen.

Idag ska jag storhandla, härligt! Jag är ju så konstig att jag tycker sånt är kul...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter