• _koko_

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

OJ! Glömde totalt, hoppas ore snusar bebis nu och att blivande fru L får många fina ägg i korgen!

• _koko_

Underbara cicci, du har då förmågan att se det positiva i allt!!

Jag som är lite mer negativt lagd för tillfället undrar vem jag försökte lura med "När han sover sover han dock bra"?? Pfff, han är lättväckt och skitsvår att söva om (han kan gärna nästan somna och sen sätta igång och skrika igen, allt för att göra mamma extra frustrerad), låter det som någon som sover bra?

Men när han ler och jollrar är han naturligtvis underbarast i hela världen.

• _koko_

Åh, vad roligt att läsa ikapp idag! Kräkhistorier, andra historier, en SON till ore, GRATTIS GRATTIS, GRATTIS, och påhälsning av junilejon, HEJ!

Glömde vinka till omsan förut, vinkvink!

fruLlan - Du anar inte hur mycket det du skrev (och både du och cicci sa i lördags) betyder att få höra. Jag undrar ju hela tiden om jag överdriver, om jag gör rätt osv. Att få det stöd jag fått av er är ovärderligt!

muggles - Jag kör redan någon slags metod: "kokos hopkok". Det är helt enkelt det jag tycker verkar rimligt och vettigt av de olika metoder som finns. Kontentan är väl att somna själv utan för mycket gråt och kunna somna varsomhelst. Typ. Men det kommer nog ta lite tid den här gången.
    Lillebror gillar inte magläge (har iofs inte testat mer än några gånger), men har däremot sovit på sidan sedan födseln, precis som storebror.
    Var och en blir salig på sin tro, men alla barn är olika, det måste man (lekmän och läkare) komma ihåg!

Åh, i eftermiddag ska jag och barnen åka till mina föräldrar när jag hämtat på dagis och sen ska vi sova kvar där. I morgon ska vi fira min mammas födelsedag i efterskott (vi var sjuka den helgen hon fyllde) med att åka till junibacken eller skansen beroende på vädret. Ska bli så MYSIGT!!

Conny lär sig nya ord hela tiden och det har börjat komma fraser också. Konsekvensen är att han har svårt att somna på kvällen och vaknar för tidigt på morgonen eftersom han har så mycket att säga.

Nu gnäller lillebror, dags för käk morsan!

• _koko_

Just det, klart ni måste frysa in krigarna, junilejon!!

muggles/nenne/snorkis - tänkte även ja nidis, hoppas!!!

muggles - Med conny var det så enkelt, men även honom fångade vi upp tidigt och såg till att han kände sig trygg med att somna själv. Håller med om att jag inte vill vänta till tonåren(då lär det vara annat som håller en sömnlös...).

• _koko_

AM - Nu är det purjospecial på fyran, synd att du är ute och promenerar!

• _koko_

BS - Det där fasar jag för att behöva uppleva med conny, hoppas vi slipper. Fantastiskt att iris gick med på att vänta?!

AM - Kanske finns inslaget på tv4play?

Nu är julkort, kalendrar och 122 foton beställda (100 av dem gratis), skönt!

Lunchdags, fast det är klart, så fort jag tänkte tanken nu började lillebror knorra...

• _koko_

Hej frejis!!

Supergrattis till helt osannolik skörd, fruL, hoppas många är fina, men det kan som bekant räcka med ett guldägg!

nenne - dermalogica kan jag ha på sommaren, på vintern räcker den ingenstans, då har jag betydligt fetare krämer (babor, decleor t ex). Förra vintern fick conny små torra fläckar på kinderna och då rekommenderade de Repair på apoteket. Det fungerade på honom. Eller så var det thailandsresan.

• _koko_

Oj, nu är det bäst jag packar i ordning det sista så jag hinner innan dagishämtning, sen bär det av norrut (ja, 1,5 mil alltså )!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter