• _koko_

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Håller med om att det är dags för brunch igen! Jag är inte så uppbokad men hur ser det ut för resten av sthlms-gänget? Kan vi locka hit någon utomsocknes?

nenne -
    Och vi har helt klart varit en av de där familjerna på ica maxi. Conny tycker det är kul att sitta i kundvagnen i 10 minuter sen vill han springa själv vilket inte är så praktiskt på en stormarknad. Och helst hjälpa oss att handla också. Han handlar dock som jag handlar vin - på etiketten.

Nu ska jag äta frukost: köttfärsbiffar med ris och bea! På temat "jag är sjukt less på knäckemackor och havregrynsgröt".

• _koko_

- Ja, jag kände när jag skrev det att det nog inte är helt olikt hur du hade det med iris. Med syskontillägg. En extra retroaktiv kram till dig!

Frukosten smakade ypperligt, kan jag meddela. Om ni inte provat kan jag rekommendera Jonas Borsséns såser. Hot chipotle smakar väldigt bra i t ex köttfärsbiffar (lite rökig, stark smak), och den med ananas är väldigt god till texmex (som vi alla väl äter på fredagkvällar?).

Premiärade ersättning igårkväll och det gick, hur ska jag uttrycka det...SKITDåLIGT. Men skam den som ger sig, nytt försök snart.

nenne/blivande - Fy vad jag inte avundas er just nu (om det nu inte är så att blivande redan plussat??), stora kramar åt era håll!!!!!

• _koko_

Även jag reser mig och viftar med armarna för fullt!

BS - Med så olika ståndpunkt MÅSTE ni ju prata med någon för att komma överens. Ni kan inte fortsätta uppfostra barnen med varsin metod, det är ju det som "förstör" iris snarare än någon av metoderna för sig...
    Jag gillar fö också Jesper Juul.

muggles - Jag har inte velat klaga så mycket här. Det är svårt att se utanför sin bubbla och avgöra om det är jobbigt "på riktigt" eller om jag bara är gnällig...

*nattningspaus*

Telis/vickan mfl - Är det något ni ska göra innan bebis kommer är det att åtgärda knarrande golv där bebisen ska sova!! Vet inte hur många gånger jag varit på väg ur rummet (vill gå innan han somnar) och fått börja om med nattningen för att han skrämts av knarret... GAAAAHHHH!!!! Behöver jag säga att det precis hände och att det är därför jag skriver om det? Nåja, nu sover han iaf.
    Och jag har pumpat ur 20ml, håller jag på hela dagen får jag säkert ut ett helt mål! Skulle vilja ha lite bröstmjölk för att vänja honom vid flaskan först, och sen ge mig (sambon) på ersättningen igen.

• _koko_

Hahaha, och jag var isf värst som samtidigt sa att man inte kan ha olika metoder OCH att jag gillar Juul. Men, eftersom ni båda tycker att den andre gör fel funkar det ju inte att ha olika metoder, ni måste antingen acceptera den andres sätt eller komma överens om en kompromiss som funkar för båda. Något ni iaf verkar ha gemensamt alla tre är envishet. Kram!

• _koko_

muggles - Jag är nog mest rädd för att andra ska tycka att jag är en mespropp utan verklighetsanknytning. Larvigt var ordet!

Hmmm, jag är hungrig igen...

• _koko_

Hej piggis! Hoppas allt är bra! Lunchen levererad? Kan du inte skicka hit en portion??

Ok, tack sötisar, då ska jag också försöka tänka att jag inte är gnällig.

parnassia - Tack! Jag väntar samtal från bvc's kurator, så bara jag får träffa någon jag kommer överens med ska det nog ordna sig.
    Oj, vad det tar emot att ha något sött i ersättningen när han är så liten, men blir det inte bättre kommer jag nog överväga det ändå.

• _koko_

lappis - Om jag uppfinner en resväska med ett litet fack där jag får plats, får jag följa med på alla era resor då? Eller kanske ska jag bara anlita dig som hoppsan-bokare förresten?

• _koko_

Men jag är verkligen knäpp, för jag får anstränga mig för att tro på att ni inte bara skriver så för att vara snälla.
    Får verkligen hoppas att jag får tillräckligt med tid hos kuratorn.

• _koko_

IIIIIHHHHHHH, vad är det jag läser???
    Tusen mijlarders triljoner grattis till både blivande och NENNE!!!

Så obeskrlivligt roligt!!!

blivande - Har man inga komplikationer bakom sig (typ upprepade mf) slutar man normalt sett med progg när man plussat, men fy FAN vad läskigt det är att göra det!

nenne - Förstår verkligen att det är jobbigt och svårt att tro på det, men vi andra tror på det så det räcker åt er också! Säger som fruLlan, äntligen en mini-nenne till världen!!!

Ska titta på en begagnad syskonvagn i eftermiddag, hoppas den känns ok (en relativt ny brio double wave, dvs en "klassisk" syskon/tvilling-vagn).

Sen har jag fått en kuratortid redan i morgon, snabba ryck! Ska bli spännande.

Nu måste jag kolla galleriet!

• _koko_

Jag plussade 23e december och Lillebror är född 22a augusti (8 dagar före BF).

MSW - NEJ! Åååh, vad jag hoppas att du bara sprungit mot ett stolsben och glömt det...

BS - Hoppas även jag att du inte är ivägskrämd för att vi (jag) tog i för mycket...? KRAM!!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter