• _koko_

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

snaily - Lägg av luren. Falun låter trevligt, om ni nu inte ska flytta 'hem' igen.

Sov gott vickan!

• _koko_

Nu borde jag också försöka sova, kan ju inte räkna med en lika bra natt till!

Har förresten skrivit alla mina inlägg ikväll på mobilen, imponerande va?

• _koko_

Blir hungrig av att läsa era menyer, men både koriander och palsternacka går tyvärr bort i min smakvärld.

Inatt sov lillebror 22 - 20 i 4 - 20 över 7!! När jag hade ammat då funderade jag på att gå upp, det var ju ändå morgon, men lillebror ville visst somna om OCH HAN SOVER FORTFARANDE!! Ja, jag har kollat att han lever. Funderar på om det är ljudet av luftvärmepumpen vi har där nere som är så sövande...
    Ni är förresten jättegulliga som engagerar er så!

am - Grattis till vagnköp!

sweet - Håller tummarna för en trevlig visit med din släkt!

izzie - Skönt med färdigt kök, men 2 fester på nyår, hur orkar ni? Vi är som tur är bortbjudna, hade inte ens orkat fixa en måltid som det är nu.

BS - Det finns ju metoder som inte går ut på att de ska skrika sig till sömns, och att agera napp blir man som sagt galen av. Dessutom kräks lillebror när han får för mycket mat, så det är inte heller något alternativ här.

• _koko_

lappis - Krya på dig för tusan, snart är det paradiset nästa och flyga med tappta bihålor är ju som sagt ingen hit!

• _koko_

lappis - Ja, som tur är har man som sagt hormoner, men de börjar ta slut de också här. Fast man klarar det nog mycket pga att man inte har något val.

vickan - tack!

Nu har till slut lillebror vaknat och jag tror det är risk för både blöj- och klädbyte, han har haft blöjan sedan 9 igårkväll...

Kram på er!

• _koko_

bs - Är det en liten hundtjej ni fått? Jobbigt med gnisslande tänder på elsa!

am - Har funderat på när man börjar bli kallad till sånt, men det är alltså när man fyller skräcködla. Hörde att prognosen att klara sig är betydligt bättre om man får bröstcancer sent i livet.

liten - Önskar dig bättre nattsömn, klart man får bli ledsen när det är jobbigt!

lappis - Åh, jag älskar karen millens festkläder! Hatar att stångas på rea, men där kan man verkligen fynda.

Ännu en bra natt (fick söva om en gång vid midnatt) och en glad liten kille har vaknat nu.

Jag tar en kram av am och skickar vidare!

• _koko_

Vi ska som sagt bort på nyårsmiddag och ansvarig för middagen är kockgestapo, så det är ingen idé att ens försöka hjälpa till. Fast eftersom det är mjölkfritt som gäller för mig kommer jag lägga näsan i blöt lite ändå.

conny har tyvärr fått ögoninflammation och värden har också barn, så vi kommer åka dit till läggdags och hoppas på att conny går med på att somna där direkt, annars får vi åka hem igen. Spännande nyårsafton!

Jag ställde mig tyvärr på vågen hos mina föräldrar ikväll och insåg att jag har 6kg att tappa. Fast egentligen handlar det inte om kilon utan daller, jag lägger gärna på mig ett par kilo muskler också.

telis - Hoppas det är ok att jag inte osa'r förrän på nyårsdagen? Det hänger på så mycket som jag inte kan förutse.

• _koko_

lappis - Men gud vad spännande!

telis - Lillebror är ganska precis 4 månader!

liten - Svårt med riv/bit-ovana, har hört så många olika strategier; ignorera, säga ifrån, till och med bita tillbaka... Conny har precis börjat lära sig att säga förlåt, så när han bits eller slåss MÅSTE han säga förlåt. Vi visar tydligt att vi blir ledsna också, i stället för att skälla. Ingen aning om det är 'rätt' eller om det fungerar då det blivit en ovana (conny gör det sällan). Har hört att det är ganska vanligt att små barn som inte kan göra sig förstådda bits. Oj, vilken utläggning det blev!

• _koko_

telis - GRATTIS till sista arbetsdagen avklarad!!! Jag hade köpt praliner till dig förra gången, när jag inte kunde komma, men de är uppätna nu (dock inte av mig).

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter