• _koko_

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Ore - GRATTIS igen!! Jag har också hört att klipp läker fortare än sprickor, så det är kanske så att det säger det som passar bäst i sammanhanget. Jag sprack mer än jag fattade när conny föddes (läste det i journalen efteråt), men det läkte fint och jag har inte haft några men av det. Tyckte det var väldigt läskigt att gå på toa i början, men fick med mig tabletter från bb som hade samma effekt som laktulos, så det var inga problem när det väl kom till kritan.

telis - Klart du ska behålla tiden hos aurora!! För att din förlossning (oavsett var bebisen kommer ut) ska bli så bra som möjligt måste du ju få bena ut alla känslor ordentligt innan, inte boka av några samtal "för att någon annan behöver tiden bättre". Nä, det gör mig arg!
    Skulle jättegärna vilja våldgästa er lunch i morgon jag också, men jag är lite under isen just nu, så jag vet inte om det är en så bra idé.

blivande - GRATTIS till fantastiskt resultat!!! Åh, nu är det ett par jobbiga veckor framöver, KRAM! Kan det vara så att de fryser dem två och två för att det är större chans att åtminstone ett klarar att tinas?

Hoppas på PLUS för snorkis...

Mrs B - Välkommen hem om jag inte sagt det.

MSW - Vad skönt att det såg så bra ut efter operationen! När vet man om det är permanent "botat"?

Sen var det massor mer jag hade tänkt kommentera, men jag läste ikapp igår och har glömt det nu...

Nu är det sängdags, kram på er!

• _koko_

Har haft vaginos ett antal gånger (såpass att jag misstänker att det är lite kroniskt hos mig ), och första gången gick jag med det länge innan jag fick diagnos. Tyckte jag luktade lite knepigt där nere men tänkte att det är väl så jag luktar...(!) Hade aldrig hört talas om vaginos då...

Senast var det min och frejis favvogyn som upptäckte det, och då luktade det inte alls, hade bara lite ökade flytningar (vilket jag trodde berodde på att jag var nygravid med lillebror ), det tog ett ögonblick för honom att kolla det i ett mikroskop han hade på sitt skrivbord, så nog borde det kunna kollas rutinmässigt om man misstänker att det kan ha ett samband med barnlöshet!!!!!

Sitter och tittar på lillebror som vägrar somna. Som vanligt. Oj, måste ju äta lunch innan dagishämtning förresten, see ya!

• _koko_

Så, lunchen avklarad. Då slog det mig att jag inte hjulade för snorkis plus, vad pinsamt! STORT grattis och vilken historia!!!

nenne å lappis - Ni är för roliga...

Undrar om Conny har sovit på dagis idag? Igår hade han nämligen inte det, och jag bävade inför eftermiddagen. Men han var precis lika underbar som alltid, och lillebror stod för skriken, som alltid. Usch vad bitter jag låter, men det är lite jobbigt nu. Det blev ju mycket bättre när jag slutade äta mjölk, men nu verkar han ha ont i magen igen.

muggles - Har för mig att am redan sagt upp sig hemma en gång?

• _koko_

KRAM till porchez, skitjobbigt att få sånt kastat i ansiktet! Alla behöver ju en ventil är det är jobbigt. De flesta av oss använder nog sambon/maken, har du någon du kan prata med? Får man inte ventilera är ju risken att det går ut över "oskyldiga", i det här fallet dina kollegor. Har du ingen chef som kan hjälpa dig få rätsida på arbetssituationen, det låter faktiskt jättejobbigt för dig!

Hihi, skjutdörrar har vi ju diskuterat förr i tråden. Så det blev Bauhaus för er, Tinga! Kikade ni på Inaria någonting? Har för mig att vi betalade ca 8000 (30% rabatt) för 4 spegeldörrar á nästan en meter styck! Är fortfarande väldigt nöjda.

Tinga - Tack! Ja, du vet ju allt om att få lite hopp och sedan bli av med det igen!

Sempers risgröt (med banansmak) var det första conny fick smaka och han ÄLSKADE det.

• _koko_

porchez - Jag fick nästan min chef att köra i diket en gång för att jag blev så upprörd under vårt samtal... Hade han vetat att jag skulle börja störttjura hade han nog inte ringt medan han körde...

• _koko_

porchez - Jomenprecis. Ligger det något i det de säger handlar det ju inte om att vara stark och inte bry sig, utan att vara stark och bry sig, dvs göra något åt det.
    Om det däremot visar sig inte ligga något vettigt bakom blir det ju svårare, inte roligt att jobba med sådana personer!
    Hoppas du får möjlighet att gråta ut hos någon, det känns så mycket bättre efteråt ju.

*borde lägga mig men väntar på att en tvätt ska bli klar*

• _koko_

vickan - Vad bra att du är här också och kan kommma med något vettigt och konstruktivt, mina inlägg blir så flummiga!

• _koko_

Vill bara kika in och säga HEJJA NENNES ESKIMÅ!!!

Och tacka för sympati, det är tungt, framför allt för att inget blev som jag trodde det skulle bli och det börjar komma ikapp mig nu. Både jag och sambon känner att vi förlorat den här första mysiga tiden med ny bebis, och den tiden kommer ju aldrig igen. Kommer behöva prata med någon om det.

till alla!

MSW - Vad härligt att du sannolikt är helt frisk nu då, Wiii!!

• _koko_

nenne - Förstår verkligen att hoppet skjutit i höjden med de förutsättningarna!!! Åååååh, vad det MÅSTE vara er tur nu!!
    Säger sen som övriga, from nu ska jag ta det lugnt.

Ååååh, lappis, vad härligt!! Vi var ju i khao lak vid den tiden i fjol och hade det heeelt fantastiskt! Tyvärr var det sämsta med khao lak maten, konstigt nog! Tycker maten brukar vara ett säkert kort i thailand annars...
    MEN, vill rekommendera en matrelaterad sak: vi gick en matlagningskurs på vårt hotell som var väldigt bra! Under ett par timmar lagade vi en 5-rätters (om jag minns rätt) thaimåltid som vi sedan åt upp. Grymt gott och lärorikt.
    www.lafloraresort.com
    Deras frukost var förresten to die for.

Spa't på hotellet kan jag dock inte rekommendera, fint men überdyrt, och inte värt pengarna! Ta massage på stranden i stället!

cicci - Vad roligt att fynda så, det gör jag aldrig (jag är antingen för sent ute eller tycker det är för dålig rabatt när jag försöker fyndshoppa...).

Stoooor kram till snaily!!

Även jag har adventpyntat, är sjukt nöjd att jag packade allt i adventslådor, nu var det verkligen bara att packa upp och placera ut. Att jag dessutom hade lagt en lapp med "köp längre ljusslinga till granen" i ena adventslådan var ju nästan för bra för att vara sant. Så nu har vi inhandlat en jättelång ljusslinga till julgranen och slipper upptäcka att den är för kort i år igen när granen ska kläs.

Idag har lillebror fått sina första sprutor. Tror av någon anledning att han kommer få biverkningar, vi får väl se.
    Har även fått en burk mjölkfri ersättning att prova och ska få tid hos kurator. Skönt.

Nu ska jag försöka sova lite. Kramar till alla!

BS - Lovar att svara dig snart!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter