Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Jag tycker också den lantliga stilen är oerört vacker att titta på men skulle inte vilja ha själv. Framför allt tror jag för att det skulle bli så svårt att damma med alla torkade växter och snickarglädje.
muggles - Ja, vårt hem är nog lite rockigt, speciellt om man jämför med ert skitsnygga och sobert inredda. Lampan över vardagsrumsbordet är verkligen grym förresten! Kul att se den på plats.
Vår soffa var en kompromiss, sambon skulle absolut ha en svart skinnsoffa (hans smak är fast i 80-talet hade han fått välja hade vi nog haft ett glasbord också ), så då såg jag till att den blev lite modern i modellen (fast inte übermodern, för det gillar inte jag), och sen fick jag välja bord. Tyvärr blev bordsbenen 5cm för höga (missförstånd vid beställningen som inte uppdagades förrän vi monterat ihop det och då orkade vi inte reklamera) och jag har inte vågat kapa dem själv (ännu)...
Pianot är mitt som vi faktiskt målat svart själva! Jätteläskigt var det, men resultatet blev klart över förväntan. Vi har dock inte målat insidan (för svårt), så när man spelar på det ser det lite knasigt ut.