• _koko_

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Jag tycker också den lantliga stilen är oerört vacker att titta på men skulle inte vilja ha själv. Framför allt tror jag för att det skulle bli så svårt att damma med alla torkade växter och snickarglädje.

muggles - Ja, vårt hem är nog lite rockigt, speciellt om man jämför med ert skitsnygga och sobert inredda. Lampan över vardagsrumsbordet är verkligen grym förresten! Kul att se den på plats.
    Vår soffa var en kompromiss, sambon skulle absolut ha en svart skinnsoffa (hans smak är fast i 80-talet hade han fått välja hade vi nog haft ett glasbord också ), så då såg jag till att den blev lite modern i modellen (fast inte übermodern, för det gillar inte jag), och sen fick jag välja bord. Tyvärr blev bordsbenen 5cm för höga (missförstånd vid beställningen som inte uppdagades förrän vi monterat ihop det och då orkade vi inte reklamera) och jag har inte vågat kapa dem själv (ännu)...

Pianot är mitt som vi faktiskt målat svart själva! Jätteläskigt var det, men resultatet blev klart över förväntan. Vi har dock inte målat insidan (för svårt), så när man spelar på det ser det lite knasigt ut.

• _koko_

nenne - Lagom patriotiskt sovrum förresten, fanns den inte i större storlek?

• _koko_

nenne - Vilket? Att nancy sätter hela landskapet i gungning?

Mrs B - Retligt att tentan inte kommit!

• _koko_

ore - På ett sätt kan jag förstå din syster lite (fast då vet jag förstås inte hur du la fram det!), hon kanske tycker att såna kommentarer är onödiga, hon kan ju inte gärna ändra sig nu...
    Men det är förstås klart bättre att säga sin åsikt till henne än bakom hennes rygg!

• _koko_

nenne - De är inte dumma katterna! Inte låter det som någon bestraffning att bli upplyft i sängen?

Mrs B - Förstår det, inte kul att bli så tidspressad.

Åhh, jag borde verkligen lägga mig och sova en stund nu när båda barnen sover (conny är fortfarande för trött av förkylningen för att jag ska ha hjärta att skicka honom till dagis), men jag kan inte slita mig!

Tänk, jag som trodde att jag höll honom hemma för säkerhets skull i torsdags, sen däckade vi alla en efter en, jag har fortfarande ont i halsen, sambon snorig (går hade han ont i kroppen och jag tänkte direkt INFLUENSA, men det har visst gått över nu som tur är), lillebror är rosslig och conny snorig och trött.

• _koko_

Mrs B - Ja, conny hade ju mycket hår från början och sen har det bara fortsatt växa. Brås på sin mor där. Det är HAN som blir kammad av tjejerna på dagis.

• _koko_

mrs b - Det kommer säkert.

nenne - Hon låter lite trotsig nancy, bra övning för er.

liten - Både den tiden på året och gravid gör ju att man blir rätt trött... Hoppas du hittar bättre godis!

Min sambo är oerhört konstnärlig men tyvärr också vansinnigt självkritisk, så något verk av honom lär jag inte få hänga upp.

Connys frisör är fö undertecknad.

• _koko_

Just det, vänner (var det väl?) - Visst är det ett gungfår! Från hälsingland tror jag (fast köpt i en barnbutik i sthlm).

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter