• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

snorkis - du får väl annars gå maskerad som ..hhhmm... snorkfröken .

Shit, kan knappt skriva. Kramp i händerna efter att ha stått och rivit tapet i ett par timmar. Vilket jäkla pill. Fast det är nog den sista tapeten vi river i denna lägenhet .

• porchez

Snorkfröken - Gör du? ååå nu blir jag nyfiken! Hoppas din man snart släpper på sina restriktioner mot dig

Vickan - grannlänet, hänger jag inte med på, men jag tror jag har listat ut sedan tidigare vart du jobbar (stad alltså, vad du jobbar med har jag ingen aning om). Men mina geografi kunskaper sviker mig så jag har dålig koll på länen där upp igenom

Snork igen, Grattis till lönerevisionen!

AM annorlunda BM, den är ju inte vad man brukar höra om dom Fungerar det då? Gillar Hektor vällingen bättre nu?

• porchez

haha det vore nåt, en lokal trådträff, med en Snorkfröken!?! Ska vi också köra på maskerad temat då? kommer du, Vickan som Pippilotta Viktualia Rullgardina Krusmynta Efraimsdotter Långstump då?

• Snorkfröken77

Lappis - Det kanske vore nåt? vilket rum håller ni på med nu? Hade fått för mig att ni var färdigrustade i lägenheten, fast å andra sidan klar blir man ju aldrig..

Porchez - Haha, sa just till maken vad du skrev han svarade bara Jasså du... Jag är också jättenyfiken vilke håla du bor i? Vickans har jag listat ut tror jag, den ligger på vägen till en av mina kunder i hålan D. Här även lekt med jobbet och privat Vickans håla tror jag

• Snorkfröken77

Porchez - Det vore ju klockrent! Vad ska du komma utklädd till då? En blomma?

• viktualia

Porchez - nu har jag inboxat facit till dig.... för jag har lagt ner min anonymitet.. på mitt lilla vis.. fniss!

Och jag kommer gärna utklädd till Pippi - särskilt med min nuvarande stora mage i vädret.. ha ha!

Och japp... man passerar min håla på väg till trökstället på D där jag kliver på tåget när jag ska till storstan!

• BrudSommar2006

Jag får inte heller upp AMs länk, klippa och klistra hjälpte inte det heller, kommer bara tillbaka till BT hur jag än gör.

Vi lade ett par bud på helgens stadsautktion, ett par lanternor och en kista men vi fick inte något av dem. Vill man verkligen ha något får man väl vara lite mer aktiv än att lägga ett bud på nätet och chansa men, men.

• porchez

Tack Vickan! Då hade jag gissat ganska så rätt alltså.
    Efter lite funderade kom jag även på D. Men att åka förbi K till D så förstår jag faktiskt inte alls vart Snorkis bor...

Och om du skriver att du lekt i Vickans håla,så finns det ju ett bra ställe att leka på där! Såna ställen älskar jag att få släppa fram barnasinnet på, Men länge sen jag var där nu! Om du menade det jag tänker på förstås?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter