Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Aha - är det här ni leker?!? Jag vill vara med!
    Fin start AM! Visste att du hade det i dig!

• Liten med Mindre

BS - vinflaska, något till trädgården om det är hus, bröd+salt är en klassisk inflyttningspresent från förr, ett flyttgröt-kit (ris+mjölk+kanel+salt), choklad, bakverk. Kan komma på massor jag skulle vilja ha i present.

• Liten med Mindre

BS igen, skönt att samtalet var givande! Hurra rent ut sagt!

AM - toppen att slippa gå till polisen.

• Liten med Mindre

Lappis - ljuslykta inför vintern, eller kanske presentkort på Plantagen?

• Liten med Mindre

Mamma-fråga, ni som haft gravidtajts/leggings, var har ni köpt dem? Mjuka, stretchiga, sköna, troligen svarta och gissningsvis med hög mage.

Skön kjol/klänning utan för mycket rysch pysch, fickor och skärp? Helst stretchig rakt igenom, är en mjukis just nu.

Jag ska ta en runda till H&M, men har dålig koll på nätshopping och annat.

• Liten med Mindre

Börjar också ha lite svårt för saker som sitter åt under magen. Eller så behöver jag bara större storlek på tights...

Du är inte ensam om länkproblem BS, hamnade på BT jag med... Fick klippa ut och klistra in för att få det ok.

• Liten med Mindre

Gosnosen - den där presenten lät väldigt sympatisk om man har den typen av middagsrelation. Önskar vi hade någon sån. Kan i och för sig tänka mig att det dröjer några år nu, så många endera är singlar eller funderar på/har små barn.

• Liten med Mindre

PB - det kanske inte finns fula blommor, men vad gäller krukväxter så finns i alla fall misskötta eller oskötta. Mina föräldrar har massor med krukväxter, och visst är de fina ibland, men hon sparar växter bara för att de lever, inte för att de är snygga. När de passerat sin höjdpunkt tycker jag de endera kan kasseras eller föryngras, inte bara stå och bli kala och rangliga.

Själv kan jag bli lite besserwissrig när jag är hos folk som visserligen har blommande orkidéer, men dessa stackare håller på att trilla ur krukorna eller har fullt med vissna rötter och gamla stänglar runt omkring.

Och om inte maken tyckte att jag tar död på alla "hans" gamla blommor, så finns några hemma som skulle åka ut. Tyvärr har jag inte lika stor tur med nyinköpen. Orkidéer, paradisträd och st paula verkar vara de enda som överlever. Och trottjänaren fikusen.

• Liten med Mindre

BS - som jag känner just nu skulle det faktiskt vara lättare att bjuda hem folk om vi hade hus än i lägenheten. Eller i alla fall familjer med barn. Bara vuxna går ju fint. Nu finns ju inte så mycket plats för barn att leka eller somna på, och det blir så lätt rörigt/stökigt/bullrigt när det ska springas o lekas. Med resultat att vi sällan har kompisar med barn hemma. Och sällan går bort...

Eller så skyller jag bara på brist på hus för det verkar enkelt?

• Liten med Mindre

Lappis - med barn tycker jag det är lättare att bjuda hem än bli bortbjuden. I alla fall kvällstid. Ändå blir det inte jätteofta.

Men sen vill vi ju gärna bli bortbjudna tillbaka ibland, men det kanske är så att vi är lite "svårbjudna" som ju har småbarn och folk inte vet om de ska ställa krav på barnvakt eller ordna lunch istället, eller om vi kommer med småfolk och nattar på plats. Ungefär som jag resonerar...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter