Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Tyvärr -inget bra recept i fickan. Den enda gång jag gjort pannacotta blev det segt som gummi. Men kolla på Allt om Mat - de brukar ju ha bra saker. Eller Arla för all del. Grädde är ju deras grej.
Tyvärr -inget bra recept i fickan. Den enda gång jag gjort pannacotta blev det segt som gummi. Men kolla på Allt om Mat - de brukar ju ha bra saker. Eller Arla för all del. Grädde är ju deras grej.
AM - goda vänner bjöd på någon kryddig pannaconna från ICAs Buffé på nyårsafton. Den var i alla fall inte seg.
www.ica.se/FrontServlet&state=recept&receptid=651769
Fast att luta 30 glas för effekten kanske blir lite pilligt.
AM - Hoppas inte de nya stolarna lutar så...
September - massor med kramar! Vet inte riktigt vad mer jag kan säga.
Det börjar bli många bekanta som drabbas av olika typer av missfall. Är det för att det faktiskt är så vanligt, eller för att alla vänner börjat komma upp "i åren"?
En annan god vän, som förra gången blev gravid så där - Oj vad fort det gick, berättade att hon vid andra försöket fick något som kallas ofostrig graviditet. Började blöda i v12 och kände att något inte var som det skulle (trots att alla symptom var där). Det visade sig att det aldrig ens blivit något foster, bara en moderkaka som producerade hormoner. Läskigt det med!
Något helt OT - tittade just på hus och noterade ett kedjehus som inte haft officiell visning ännu, och ändå har budgivning igång på nätet. Upp 600 000 på några dagar. Hugaligen! Tur att det inte var nåt för oss.
Lappis - kul att pusha svenska författare lite.
Standardpresenten till syrrans sambo är presentkort på Akademibokhandeln. Tråkigt, men det vill hon verkligen ha så då blir det så.
Åh - hoppas Muggles lägenhet forsätter uppåt!!!
Har varit o investerat i godis för att hålla ångan uppe. Igen... Ångar bara på med en massa ovidkommande saker, ur jobbperspektiv.
Är det någon här inne som använt bärsjal och kan tipsa om modell och märke? Vi funderar på att prova till Grynet. Baby Björn är enkel att använda, men inte särskilt skön och stabil tycker jag.
Godmorgon!
Åter på jobbet efter kraxiga o febriga dagar hemma. Jag med min förkylning lyckades säkert smitta lillsnorpis, som efter ögoninflammationen fick hög feber och rinnsnuva hela helgen. Men hon verkar vara på bättringsvägen. Fast å andra sidan har hon varit pigg alla mornar och sen kroknat under dagen. Nu är vi hjärtligt trötta på att vara sjuka.
Några bra tips någon? Min andra förkylning på 3 veckor. Dags att isolera sig på landet och bara äta hemodlad potatis??
Blivande - massor med lycka till i veckan! Hoppas du kan bryta trenden och starta en plusvåg!
PB - skoj med alla aktiviteter som tar form.
Junilejon - välkommen åter. Hoppas det dyker upp något skoj jobb snart.
Kängu - jag kan tycka att det hjälper att ha ett färdigt program att följa när jag ska börja springa. Då vet jag att jag inte behöver göra varken mer eller mindre. Och så pressas jag lite att fortsätta följa programmet när jag väl börjat. Självplågare kanske...
Massor med saker att läsa på jobbet idag, och så en tur till BM för att kolla Grynet. Får väl se om det blir en till vaccination eller vad de nu rekommenderar.
Nenne - kika på marathon.se, där finns en del program. T ex för att klara milen:
www.marathon.se/news/home_tjejmilentraning.cfm
Själv använde jag program från gamla iForm-tidningar när det begav sig.
Just det - Dunderklumpen. Minns inte så mycket, mer än att jag såg filmen på skolmatiné, och att vi hade skivan hemma. Så sången Farvääääl minns jag nog bäst.
För övrigt - tips på varma och vattentåliga vantar till Mindre? Köpte PoP, men de var nog mest höstvantar, för hon är jättekall om fingrarna trots extra tumvantar inuti.
September - såg en massa Lucia-grejor på Lindex.
Hestra-vantar ska vi kolla på. Tack!
Ore - spännande!!!