Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

BS - precis - diabetiker kan ju äta äpplen i viss mängd (eller har inte maken din koll på sånt), sen ska man inte frossa i någon frukt. Det är ju inte så att du eller Astrid blir sjuka av frukt (graviditetsdiabetes?), det handlar väl bara om att begränsa storleken?

Välj små svenska äpplen som är mycket smak på och inte bara vatten o socker som importskrotet.

Läser du GI-tabeller rörande socker och så kan du bli knäpp på kuppen, och bara leva på jordnötter. Men det blir ju inte så bra det heller.

• Liten med Mindre

Hihi - vad ni är bra för shoppinghumöret.
    Har skickat en bild till maken, utan pris. Ingen idé att köpa om han tycker den är lika ful som den vi haft.

Lappis - lagom julrött till 1:a advent. Tanten kanske försöker vara lite stämningsfull?

• Liten med Mindre

Äsch då - frisören ringde just och ställde in pga sjukt barn. I och för sig ger det mer tid till jobb och shopping...

Vad köper man till maken i julklapp? Han önskar sig som vanligt bara tröjor och det har han redan fått i år. Ljusstaken ska jag nog inte ge honom...

• Liten med Mindre

Parnassia - grattis till bra shoppinganledning.

• Liten med Mindre

BS - maken lyckades klura ut priset på ljusstaken alldeles själv. Har inte fått något klart svar på vad han verkligen tycker om den, om han bortser från priset.

Tipsade även om Tingas ljusstake för att han ska börja fundera.

Mamma vågade/fick inte byta ljusstakar hemma under hela min uppväxt - för det skulle vara som det alltid varit på julen tyckte jag. Så innan Mindre ev blir likadan vill jag hitta något som vi tycker är snyggt att dras med.

• Liten med Mindre

AM - du är också så klok. Kvalitet är jag ju bra på. Därför jag faller för dyra fina saker och våndas länge innan jag köper. Funderar över om ifall att jag skulle välja att spendera pengar kanske det lika gärna kan vara den silvriga dyra, för att den kan vara finare andra tider på året.

Det var lättare när jag bodde själv, för då behövde bara jag tycka om det (fast nu måste maken också gilla min dyrare soffa och matta för de fick vara kvar när hans åkte ut).

• Liten med Mindre

AM - länkade tidigare idag, lite adventig är den nog, men inte fullt ut.
    svenskttenn.se/_images/Products/41008.jpg

BS - tror Tinga menade de fyrarmade med levande ljus som fanns på samma sida. Finns även en 7 armad variant men det blir ju inte riktigt advent.

Ska sluta snacka ljus nu. Får se vad det blir. Ska försöka hinna till en "riktig" leksaksaffär för lite julklappar till Mindre. Affären heter passande nog Josefine's, och ser jättemysig ut. Har bara åkt förbi hittills.

• Liten med Mindre

BS - leksaksaffären ligger vid Rådhuset. Ska passa på att kolla mamma 2:nd hand samtidigt.

Urk vad svårt det var att jobba idag!

• Liten med Mindre

Vickan - köpte mina jättesköna o fina svarta byxor där, och en skön tunn tröja, förra graviditeten. Är det second hand så är det, men fläckar ska det ju inte vara.

Själv hittade jag inget på PUB när jag kikade sist. Möjligen kjolen jag yrade om förut och inte gjorde slag i saken av. Tiden har inte räckt.

Välkommen till stan!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter