Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Lycklig ägare till en fin ljusstake och ett pyttelitet hus.
*myser*
koko - njae - vi byggde ett i återvinningsbart material...
Men skoj att ha det gjort.
Finns i mitt galleri
koko igen - skönt att lillebror verkar klara sprutorna bra. Hoppas du hinner sova lite idag.
Mindre har alltid blivit krasslig av sprutor, så grissprutan lockar ju inte direkt...även om alternativet verkar värre.
koko - ansträngde mig för att få lite lutande väggar som för mig är lite mer "sagoaktigt".
Noterar att Fujifilm gör fina fotoböcker. Funderar på om vi ska göra kalender till släkten. Det tycks dock svårt att hitta de som gör på skrivbart papper.
Lappis - japp, det blev Svenskt Tenn. Har kikat efter den på rea efter jul en gång, men inte sett den, så jag vet inte om de har den året runt. Nu fanns det många i alla fall. Nöjd! Fast jag hade ångest på vägen hem, tills maken hade klämt ner ljusen och tänt ett. Lite små hål för ljus, men det är en petitess.
Telis - jag har skickat en ny bild till albumet. Ifall du inte kollar posten så ofta.
Grattis till hel nattsömn Cicci!
BS - kramar - ska ni verkligen vänta flera veckor med att prata med någon? Kanske vore det bättre att du och maken gick o pratade med någon, utan Iris - för hon förstår ju så pass mycket att det inte blir lätt att prata med henne i rummet. Och inte lär det lätta för er när lillasyster kommer.
Telis - vi badade inte Mindre på 3 veckor - och sen blev det badkaret tills syrran erbjöd sin oanvända badbalja. HM säljer bra o billiga baskläder (omlottbodies byxor strumpor) - så ni behöver inte jaga runt efter en massa saker. Sen har ICA o apoteket det mesta utom vagn o bilstol. Tror maken din lätt kan ut o shoppa det ni ev har glömt när Televinken väl har kommit.
Själv hade jag varit inne på PBs linje och önskat något som jag mår bra av - egen njutning. Skön duschtvål+ ev kräm, praliner, nya mysbyxor, glada strumpor, gott te om du gillar sånt. Bok måste jag hålla med om inte är det optimala.
PB - jag hade oxå blivit jätteledsen över en morgonrock "till bebisen".
Oj, udda tid att ha föräldrautbildning? Fast i o försig - vår var nog ganska tidigt på eftermiddagen.
Jag menade bara att jag tror ni hinner handla utan att trängas järnet med folk, och hinner renovera lite lagom.
Minns att BM skrattade åt oss när vi sa att vi hade förberett och köpt en 25-pack blöjor. Den gick åt på två dagar. Å andra sidan har vi grymt nära till affären.
En tanke med att inte köpa för mycket kläder innan barnet kommer är att det, trots extra UL, är av en oväntad storlek.
Å - jag har så svårt med sätt-igånget. Hade tänkt vara ledig idag, men så kom en massa möten. Men utöver det har jag noll jobbenergi. En ledig dag hade varit mycket effektivare!
Jag vill också bruncha, eller ses för tidig middag en vardag eller nåt sånt. Men inte brunch i helgen. Och ingen vecko-lunch för det hinner jag inte förrän sista dagarna före jul. Blev det någon tid över som passar någon annan?
Visserligen börjar det komma in lite adventsfikan och annat, men vi kanske kan gå till nåt ställe med tidig frukost?
Frejis - jobbet är intressant och frustrerarande och urtråkigt samtidigt. Förmodligen för att allt känns rörigt, ingenting verkar gå framåt, och han som är här för att hjälpa mig tänker lösa problemen på ett sätt jag alltid hört inte kommer funka i längden. Men så löser stora ägarföretaget frågorna tyvärr.
Just nu vill jag bara få vara själv och pyssla om mig en eller ett par dagar - som om det nu skulle inträffa.
BS - när båda är så säkra på sin sak känns det som om en utomstående 3:e part kan vara enda utvägen för att på neutralt sätt diskutera en gemensam strategi. För utan gemensamma handlingar kommer nog Iris fortsätta fråga på sitt dramatiska sätt.
Maken o jag har tack och lov inte fullt så stora saker som vi tänker tvärsäkert olika om. Jobbigt nog när de kommer upp ändå.