Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Hej Lappis- skönt att slippa busk-bekymmer och "bara" behöva fundera över vilket "mode" du vill följa.

Skulle behövt din naprapat här - känner hur ryggen låst sig efter ett möte. Behöver nog boka en ny justering jag med.

Har precis svalt lunch nr 2 - undrar om jag ska försöka fortsätta dela upp den i 2 mindre delar? Magen känns liiite bättre i alla fall, även om suget är samma.

Mindre var förresten tillräckligt pigg o feberfri i morse för att gå till dagmamman, och hittills har hon inte ringt att vi ska hämta. Skönt! Nu hoppas vi bara att alla blåbärsfläckar gick bort i tvätten. Det räcker med att hennes matta blev ful av förra sjukomgången. (Den fick nog ligga för länge på tvätteriet före tvätt.)

• Liten med Mindre

Izzie - skoj att du fått tid att kika in. Hoppas julhelgen innebär lite vila och tillfrisknande för familjen! Blir köket klart före jul, eller åker ni bort och blir bjudna på godsaker?

Jo, visst är det typiskt att det var blåbär. Å andra sidan var det inte blåbär på IKEA-mattan, men det satt fint fast ändå. Tur att den var billig så att vi utan ångest köper ny när vi någon gång flyttar.

Lappis - förstår om du tycker du jobbat årets kvot, som du slitit på sistone.

• Liten med Mindre

Godmorgon!
    Mumsar frukost på jobbet och undrar som vanligt var lusten gömt sig idag.

Måste börja bli lite frisk - för trots att jag bölade som en gris framför "Svenska Hjältar" igår på tv, så var jag inte täppt i näsan, och sov gott.

Var nog rätt lättgråten igår dock. Bröt ihop när Mindre, som redan är tunn som en sticka, knappt ätit hos dagmamman, åt en halv brödskiva i 2 äppelklyftor till middag, och sen ingen välling alls (har nog aldrig inträffat). Tur att maken var hemma och kunde ta över så hon slapp se mamma ledsen. För hon var rätt glad o pysslig ändå, lite klängig kanske.
    Hoppas rapporten från morgonvällingen är bättre. Idag får hon vara hemma med mormor o morfar och förhoppningsvis börja äta igen, och åka pulka om jag får maken ner i källaren.

• Liten med Mindre

Izzie - vad skönt att köket kommit så långt! Klara till jul förhoppningsvis. Julklappar löser sig alltid på nåt mysko vis.

Snaily - skulle ni åka bort i alla fall i jul? Fick maken ledigt? Skönt i så fall!

• Liten med Mindre

Telis - vilket jobb att packa allt! Bra jobbat! Skaffa en skön stol där du kan sitta o dirigera lådor när de kommer in i huset.

Snaily - vad skoj att få resa lite. Vi har lite ledigt nästa vecka, tror jag, så är julklapparna handlade kanske en fika hinns med...utom måndag em då.

Mindre fick en ny läkartid idag, så att vi kan ta lite svalgprover och annat. Mormor får ta dit henne, och som gammal sjuksköterska lär hon nog inte ge sig förrän allt är testat. Hoppas jag!

• Liten med Mindre

Telis - samma input om julkort har vi fått från en god vän som är så trött på alla barn utan föräldrar på korten. Och vi skickar gärna med hela familjen. Fast i år när vi inte hade nåt skoj på oss själva så fick det blir köpta julkort. Och några digitala säkert.

• Liten med Mindre

EA - biobiljett för att gå på matiné med mamma/pappa/dig? Eller en film att se hemma om bio inte är ok.

• Liten med Mindre

Telis - ODs julskiva (Orphei Drängar). Om du gillar manskör förstås.

• Liten med Mindre

Urgullig tycker jag personligen.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter