Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

AM - måste säga att jag imorse var glad över stora hjul på vagnen. Och att de hade plogat hyfsat. Fast nu har det ju snöat enormt efteråt.

Har precis shoppat Mindres första Reima-overall på nätet. Hoppas att det blev rätt...

• Liten med Mindre

Skrutt!!! Vi skulle åkt på julkalas i eftermiddag, hos vänner som är hemma från Hong Kong. Men som vädret ser ut så vill vi inte direkt ut och åka bil och ratta genom stan etc. Trist. Och säkert hinner de inte träffas nån annan dag heller.

Oms - hur länge har du varit dålig? Tänkte bara, att om det gått mer än ett par dagar kanske det är läge att lämna prov på vårdcentralen ifall det är någon parasit du behöver få hjälp med? Matförgiftning går ju över rätt snabbt...

• Liten med Mindre

Trist - tydligen ville Mindre inte vara ute o leka idag heller - bar sitta vagnen. Hon som gillade snö så mycket förra året. Och annars är det svårt att få henne att sitta i vagnen alls.
    De andra barnen hade uppenbarligen inget problem med vädret, så det kan ju inte varit allt för illa när de var ute.

Några tips på snöträning?

Tycker det är långsökt att det är helgens sjukdom som spökar, för inne tror jag att hon leker ok, hemma i alla fall. Möjligen brist på energi och fettlager (fast läkaren tyckte hon har att ta av.) O trötthet..

Vi får väl träna i helgen. Hoppas nya overallen kommer snart, och kolla att händer o fötter är varma. Och försöka göda med fet mat. Det som funkat såååå bra hittills...

Älta älta älta - behöver vädra lite funderingar.

• Liten med Mindre

FruLlan - tack för vagninput. Tror nog vi ska börja scanna Blocket för vagnar.

Snorkis - en kompis drack ohemula mängder apelsinjuice när hon väntade sin tjej. Hon fick sluta med juicen för munnen fick frätskador...

Vickan - vindruvor är nog i alla fall nyttigare än de Lindor-kulor och pepparkakor jag mumsar på. Kan bara inte låta bli. Hoppas det blir bättre när jag blir ledig och får sova lite mer...

Oupsie- jag hoppas också att det mest är brist på ork pga sjukdom och för lite mat, som gör att snö och utelek inte varit skoj. Pappa och Mindre stannar hemma i alla fall delar av dagen så att hon får sova ut ordentligt.

Hoppas detta är sista dagen på jobbet före jul. Ska försöka ha diciplin och jobba undan lite.

Tjing!

• Liten med Mindre

Telis - jag funderade över igår, om jag kanske äntligen får börja använda mina mysiga tofflor igen när vi någon gång hittar hus.
    Då vi har klinker i hall o kök i lägenheten är barfota lite kallt, men tofflor behöver man bara när man är sjuk.

Tycker ni gör rätt som vilar lite med lådorna.

Muggles - är du pigg för lite fredagsröj idag? Eller hur gick det med starkglöggen.

Surfar runt på lite syskonvagnar på Blocket - attans vad dyrt det blir. För att inte tala om hur vi ska få plats hemma. En enkelvagn går ju att klämma in i lägenheten, men dubbel? Nåja, det fixar sig. Maken är ju expert på sån logistik, och han har ju utnämnt sig till "infrastrukturansvarig".

• Liten med Mindre

Jag tänkte ta ledigt från måndag... Om inte chefen ångrar sig, för han har flyttat en massa stora möten till nästa vecka. *muttrar*

En smarrig pina colada förhöjer verkligen tropikkänslan denna soliga dag.

AM - avundas dig inte din hackiga natt. Då är Mindres mardrömmar en "piece of cake" i jämförelse.

Telis - jag är också jättevarm numera. Längtar lite efter att vara kall om natten o behöva burra in mig i täcket istället för att dra det av och på.
    Jo - maken är dataingenjör, med intresse för meck och byggen. Så han får ratta såna saker. Fast jag är i alla fall första pepparkakshuskonstruktör. Alltid något! O skönhetsråd förstås, utöver blomansvarig o allmän projektledare...

Jaha - klockan är 9 och jag känner mig redo att gå hem. Eller snarare ut på stan o shoppa.

Whiii - fick just ett sms från en kompis som blev pappa till en liten tjej imorse. 2 veckor tidigt men allt hade gått bra. Tror ni det kommer glädjetårar hos hormonmoster här eller?

• Liten med Mindre

Lappis - härligt att ni hamnat i kön!!! Hoppas att de också öppnar en ny kassa så ni kan smita före och checka ut en bebis i förtid.

Snaily - kan man inte köpa sköna tossor till hundarna? Tänker på såna de säljer till bebisar, fast lite bättre sula förstås.

Fler varma kramar till kaminen Nenne.

Rapport från dagmamman - Mindre åkte lite pulka när pappa var kvar vid lämningen, sen dess sitter hon i vagnen insvept i filtar. Jaja - det kommer väl. Nu har hon i alla fall börjat äta bättre, o vill hon mysa i filtar ute så får hon väl det.

Finns det förresten några fler sistaminuten-tips för presenter till mannen, några hundralappar värt? Tror jag får lite shoppingtid imorgon. När jag vädrade funderingar med massösen, som är erfaren shoppare, kommenterade hon att han var urtråkig att köpa presenter till...

• Liten med Mindre

Oj oj oj - vi har verkligen förträngt att vi kan behöva shoppa dubbletter av vissa saker när Grynet kommer. Vagn, åkpåse, fler flaskor... För att inte tala om att Grynet kanske är en kille och inte passar i de rosa-röda och blommiga plagg som Mindre fått genom åren.

Är det förresten någon som har tips på en liten lampa som funkar att montera i baksätet för lättare lek under långa mörka bilfärder? Maken kan säkert fästa en ficklampa, men det kanske finns något färdigt. AM?

• Liten med Mindre

Nenne - åkpåse är bra om det fortfarande är kylslaget. Fin skötbädd om de inte vill ha uppblåsbart, ett gäng MaM-flaskor, babyvakt om de kommer vara i hus/ha bebisen sova ute. Lekfilt/matta till golvet. Mobil att titta på.

Vår räddning i början var en mobil med speldosa, den underhöll nästan en hel middag när vi hade tur. Tyvärr har ställningen gått sönder, men snickaren hemma får väl uppfinna något nytt.

• Liten med Mindre

Nenne igen - vi köpte babyproffsens egen åkpåse med dun på rea för 400 kr tror jag. Den är lite fjädrig efter tvätt, men det drabbar å andra sidan dyra påsar med.

Liten mjuk kudde (Rätt Start har hållit fint) eller lakan till spjälsäng/korg kan du också shoppa. spjälskydd kan vara dyrt, men där kanske de vill bestämma.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter