Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Mindre har ju inte ro att se på tv heller... Äta i bilen har gått bra emellanåt, när vi åker långt. Men då har hon ju inte så mycket annat att göra.
Mindre har ju inte ro att se på tv heller... Äta i bilen har gått bra emellanåt, när vi åker långt. Men då har hon ju inte så mycket annat att göra.
Välkommen hem Sweet! Det var så skoj att ses igen och även träffa din lillskrutta. Skicka lite sköna jämfotahopp till henne.
Känner också igen mig i att tänka att alla andra har så bra och gör så mycket skoj saker. När det nog i själva verket är så att de gör eller har en sak var.. Kan tänka mig att kompisar tycker likadant om oss.
Idag har jag i alla fall tagit tag i träningen igen, för att tycka lite bättre om mig själv (nej, det är ingen ful mage - bara väldigt mycket inte jag/obekvämhet). Köpte klippkort i simhallen som ligger 200m hemifrån och simmade mig flåsig. Superskönt - utan en enda sammandragning. Åhhh! Måste hinna dit mer.
Maken är lycklig då jag efter vårt stereotittande igår tyckte vi skulle köpa ett dyrare och bättre set, som i mina ögon även var snyggare vilket ju för mig är viktigt. Tänk att han blev så lycklig!
Åt oss sen övermätta på Döden i Grytan, trots att vi delade förrätt och jag bara hade kött o grönt till varmrätt. Inte ens efterrätt. Ovant!
Ska väcka lillsnorpis som sovit middag länge idag, bra så att jag oxå fick vila.
KRAM!
Grattis igen BS! Vad skönt att du slapp vänta så länge, Astrid var ju "färdig" i storlek så det var bara att komma. Det låter ju definitivt som det gick fortare denna gång.
Telis - jag tror att de brukar prioritera att låta de med kejsarsnitt ha maken kvar. Sen hamnar väl du inte på vanliga förlossningen och patienthotellet på Danderyd om du har snittats? Eller?
Här hemma har vi tagit tag i möblerandet, och ska ev provköra dubbelvagnar i eftermiddag. Får se. Inga skoj hus att kika på i alla fall.
EA - hur gick det med huset?
Sovdags - igen...
Hmm...mitt meddelande kom visst bort.
BS - det var en riktigt racerförlossning det där. Nästan så jag blir nervös, mina föräldrar kommer ju aldrig hinna fram om det går fort för mig med. Och inte brukar vi umgås med grannarna heller. Men vi får nog vidtala närmsta grannen i alla fall, om det nu blir på natten det bär av.
Hoppas i alla fall att ni får komma hem och slipper sola.
Ego - har under ett par veckor försökt förtränga att tarmarna börjat spöka igen, men nu var det läge att ringa doktorn. Fick telefontid på onsdag - jösses vad fort det går att få hjälp... Nåja, det kan ju vara bekvämare att börja medicinera innan bebisen kommer, om det nu går att medicinera förstås.
Maken skruvade, sågade o kånkade hela eftermiddagen o kvällen igår, så nu är det nästan färdigt för Grynet hemma. Måste få hem korgen som står på jobbet, och så ev kolla på vagn. Skönt!
Boandet är i full fart.
Just det - Vickan - Parnassia hade bra tips angående kollegan. En annan form av betalning kan ju vara att bjuda på lunch eller en laddning hembakta bullar.
Parnassia - det är en kronisk tarmsjukdom som kommer o går. Inte så allvarliga symptom, om än osympatiska, men om det inte behandlas kan det förvärras, tror jag. Symptomen kan vara svårt att bli av med så länge man är gravid, sa de när jag väntade Mindre. Det var segt nog att behandla under amningen minns jag väl.
Cicci - det låter nästan som det engelska Du är vad du äter, hon med den "perfekta korven".
Hoppas det får fart på Vickes mage i alla fall.
Åh - nenne! Superhärligt!
Cicci - nej, tarmarna reagerar oavsett graviditeten, man vet inte riktigt varför. En del menar att kosten idag är inflammationsframkallande, med alla möjliga autoimmuna sjukdomar till följd för vissa känsliga personer. Andra, vetenskapen, säger bara att inget finns bevisat.
BS - jag kan förstå om Astrid inte gillar att lapa sol redan, efter 39 veckor i magens relativa mörker eller i alla fall skugga.
Cicci - det blir ju lite pyssel för er o dagis att analysera.
Magen min kniper tack o lov inte. Blöder bara från fel ställe...
Eftersom Telis nog har annat för sig idag, så klämde jag upp en färsk mag-bild i mitt eget galleri. Ser man på bild ser det ju inte så illa ut, som det känns ibland. Märkligt nog känns allt mycket lättare sen jag var o simmade och kände att jag kunde röra mig lite grann igen.
Hittaden en kvarglömd godisbit från julchokladen i en hylla. Var ju tvungen att äta upp den - gissa vem som vill ha mer??
Ska försöka tänka på jobb och spara plats till mellanmål sen istället. smörgås är gott - smörgås är gott - smörgås är gott...