Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Telis - vilken söt liten Televink det kom ut. Välkomna hem! Hoppas det har lossnat med amningen. Vi hade problem de första 3 dagarna, fruktansvärt jobbigt när mor och dotter grät i kapp 40 min innan taget blev rätt. Mjölk fanns ju i överflöd, men tekniken att ta tag var usel hos båda, tills en riktig gammal räv till BM gick på sitt skift och hjälpte oss till rätta på ett försök. Mirakel! Vet inte vad hon gjorde egentligen - mer än rätt attityd som inte tålde motsägningar.

Sitter med nyinstallerad dator och en massa nya program på jobbet. Känner mig för gravid för att orka engagera mig i detta, men jag har ju några veckor kvar att jobba, så det är väl bara att få ordning på mejl, möten och annat som ska göras annorlunda.

Minns inte riktigt vad vi gjort i helgen, men bra har det i alla fall varit. Träffat kompisar, åkt pulka och bjudit på middag var det nog.

Nu, försöka jobba lite. Är så matt i kroppen o huvudet - undrar om det är graviditeten, brist på godsaker, eller avvängning efter helgens orgier.

• Liten med Mindre

September - återgå till 1,5 h dagsömn. Ge henne 5 min någon annan gång under dagen om hon bara inte kan vara vaken. Lägg vid ordinarie läggdags och konstatera att det är sovdags. Väck vanlig tid oavsett nattsömn (eller kanske en kvart extra om det varit hemskt.)

Så skulle jag göra i alla fall.

• Liten med Mindre

Tinga - supergrattis till lillkillen! Massor med kramar till honom o er. Jag vet att man inte ska bli till sig över mat, men i grabbarnas fall är det svårt att låta bli.

Grattis till BS med. Välkomna hem på riktigt!

Massor med möten idag. Då går tiden i alla fall. Och tack o lov fanns prinsesstårta kvar när vi var klara. Grynet gillar verkligen prinsesstårta, som annars inte är en favorit.

• Liten med Mindre

Telis - heja er och matningen! Ett AW tips angående att hålla vaken/väcka, som jag dock inte har prövat, är att lägga barnet på ett hårt underlag typ bord. Tydligen inget som bebisar uppskattar utan vaknar till av.

Har varit en tur till naprapaten, och han fick rätta till lite skavanker. Dock fick jag väldigt kort tid tycker jag, och inte hjälp med rumpan som jag hoppats på. Kan i och för sig förstå att han inte vill mecka med den delen på kroppen nu. Får be maken knåda istället.

AM - krya på Livia!

Vänner - otäckt med fallet. Kan förstå att det gör ont att ni inte kunde svara/komma på en gång. Samtidigt måste man inse att det ju inte alltid går...

• Liten med Mindre

EA - inte lätt med förvirrade hustankar.

Vickan - skönt att maken förstår dig. Hoppas att det känns bättre när det väl är dags, att du blir väl omhändertagen. Kram!

Lappis - är det glitter du vill ha så är jag förtjust i Crislu, köpte örhängen till bröllopet. Fast det är ju inte helt billigt trots att de gör oäkta grejor. Eller i alla fall inte äkta fullt ut. Finns på Wilh Petterson (Drottninggatan PUB ) samt glasaffären under Royal Viking bland annat.

Telis - åh vad jag önskar er en BM Ulla-Britt som kommmer och visar Televinken tillrätta. Vi höll på med nappar och annat in absurdum tills hon stegade in. Nu hade jag nog inget problem med vårtorna, men det var jobbigt nog utan det. KRAMAR!

• Liten med Mindre

Lappis - ditt område tror jag - kan du tipsa om mysig restaurang för middag med tjejkompis på fredag. Runt St Eriksplan gärna... Fast andra förslag funkar också förstås, gärna runt grön linje.

(Ni andra får förstås bidra med.) Jag och en likaledes tjock kompis tänkte ses o snacka skit innan vi blir hemförlovade ett par månader. Så det ska helst INTE vara ett ställe med jätteportioner eller goda ostar.

Nu till att göra nytta.

• Liten med Mindre

Tack AM - Mooncake är ett sånt där ställe jag gick förbi en massa gånger men aldrig var in på, då exet bodde nära. Verkar skoj. Ska sparas att fundera på.

• Liten med Mindre

Tack Lappis!
    Fler tips att kolla upp alltså.
    Linguini är faktiskt väldigt bra och mysigt om man vill ha pasta, eller oxfilémedaljonger som är det "dagens tips" som brukar finnas. Men det är stora portioner, plus att kompisen redan varit med dit. Tror jag. Rekommenderas i alla fall för en mys-middag. Perfekt efter träning på Odenplan.

Lappis igen - vi som blivit försoffade förortsföräldrar behöver verkligen lite rapport från en mer aktiv verklighet för att inte fastna alldeles. Ibland är det pratet här inne som får mig att ta mig i kragen och laga lite roligare mat, låta bli tv:n o glassen, boka barnvakt och gå ut o äta eller nåt sånt.

• Liten med Mindre

Cicci - jag hörde att vagnen inte kommer i butik förrän februari i Sverige. Eller kanske kör din kompis något provexemplar?
    Jag kan tycka att den verkar lite tajt med ett barn sittande fram och en stor liggdel. Men alla dubbelvagnar, eller vagnar i allmänhet, har ju styrkor o svagheter.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter