Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Vickan igen - maken påstår nu att han lovat vara kvar hela nästa år på jobbet, och att jag nog bör vara ledig december ut. Som om allt står o faller med honom... Kan de inte planera om de får veta ett år i förväg ska de nog byta jobb. Hallå - de kvinnor som får barn i december nästa år vet ju inte om det än!!!

• Liten med Mindre

Trevlig helg! Smiter jag med...

• Liten med Mindre

Hej hej! Inga nya plus under helgen... Hoppas att bli bortskämd på den punkten.

Vickan - tycker Ciccis vagntips är bra. Tänker du köra annat än stadsgator så skulle jag rösta för stora hjul. Svängbara framhjul gör vagnen smidigare, men vi har överlevt utan med. Att korgen är hyfsat högt upp kan jag nog tycka är bra med. Att böja sig i knähöjd varje gång är inget som lockar. Är ni jätteveliga om vagn, så leta efter en stor billig liggvagn på Blocket och köp den att ha första tiden tills ni känt efter lite mer var och hur ni rör er.

Reser ni mycket kan det vara skönt att ha en hårdlift för bebisen att ligga i, som går att ta med in att sova i på natten istället för resesäng i början.

Vi har haft en tröttsam men skoj helg - bröllop i Helsingborg med mest kompisar som vi känner inbjudna. Resa med bil var väl ingen höjdare i vädret som var förstås. Men kalaset var jättefint och jag o Grynet fick rocka loss på dansgovlet. Yeah! Att maken kom o dansade lite oxå var bara extra bonus.

Tyvärr verkar Mindre ha blivit krasslig igen av helgen med farmor och mormor/morfar. Hostar mer och igår blev det till att byta sovpåse när middagen hostades i retur. Lillskruttan! Hoppas det var tillfälligt.

• Liten med Mindre

AAAAAAAAAAAAaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

Är det sant?? Nenne!!!!

Tårarna börjar trilla redan.

GRATTIS

• Liten med Mindre

Fasiken vad skoj!
    Hoppas det är en riktig liten gosig tomte som boat in sig och stannar om inte till nästa jul, så större delen av nästa år.

Måste snyta bort lite tårar till.

• Liten med Mindre

Hade ni svårt att hålla er till testdatum? Eller var något symptom så väldigt uppenbart???

• Liten med Mindre

Fram med mer gröt glögg o peppisar till Nennes tomte, så att den stannar där den ska!

• Liten med Mindre

Telis - skickar lite virtuella näsdukar. Har några kvar...

• Liten med Mindre

Nenne- vi får helt enkelt hoppas vidare. Det har i alla fall gått bättre än förra gången - väl? Förstår våndan.
    Jag tror inte någon som har kämpat törs börja hoppas ordentligt förrän efter illamående och kanske ett fint UL efter v 12. Har man sen haft flera bekymmer dröjer nog lättnaden ännu längre.

KRAM!

• Liten med Mindre

Ajajaj - rumpan fick en omgång hos företagsmassösen, och jag är attans glad att jag har lite profylaxandning att ta till när hon knådar. Har nog fuskat med stretchandet på sistone...

Nu ska jag bara få maken att knåda axlarna någon kväll med.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter