Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Cicci - låter som ett härligt kalas. Mer glamour helt klart!

Jag har nog någon lördag över som det ser ut, bara jag hinner handla lite klappar efter eller innan så.

Du vet möjligen inte vilket märke på vantar ni köpte? Eller var det deras McKinley?

Lunch snart!

• Liten med Mindre

Muggles - på'n bara!!!

Kängu - det blir nog bra ändå med jobbet. Bra med nya erfarenheter.

Själv gick jag hemma så länge att jag längtade bort från Mindre, och det känns ju inte bra det heller. Även om jag självklart saknade henne redan första dagen på jobbet.

Undras om man blir extra hungrig av penicillinet? Det stod att man kunde bli illamående, men jag vill äta konstant efter lunch - både idag o igår. Det funkade ju inte att köpa godis att ha på lager... Slut i ett nafs. Blir rund som en boll innan detta är över, för inte blir det nån gympa på länge heller...

• Liten med Mindre

Kan det inte vara så att ägget bara fortsätter ut om det inte fastnar? Och sitter det redan ett annat ägg fast i slemhinnan så behöver hinnan ju inte flytta ut den med = stannar = ingen blödning.

Är torr som ett sandpapper i munnen. Måste vara medicinerna det med. Skyller allt på medicinerna. Men tänk vad gött att bli frisk och återfå smaken lagom till allt julgotter 1:a advent.

Vill också flyttpacka! Inte lika inspirerande att försöka hitta fina lösningar för en lägenhet vi inte tänker bo kvar i länge...

• Liten med Mindre

Snörvel snörvel - i väntan på medicinernas undergörande effekt förgyllde vi kvällen med Star Trek-film igår. Faktiskt riktigt underhållande om man gillar rymdfilmer. Synd bara att det blev sent, eller snarare att den inre klockar vaknar tidigt fastän jag beställt sovmorgon.

Nåja, fick med mig makens goda chokladbollar till jobbet idag, så att han inte äter upp alla hemma när han går där o känner sig hängig. Blir gott efter lunch - om jag håller mig så länge.

Kramar till Porchez och September! Hoppas ni kommer upp ur träsket snart ni med.

• Liten med Mindre

Oj - plockade just ut en ny mobil ur överblivet-lådan på jobbet. Lite scary att ha en telefon som bara är 2 år och inte 10.

Och jag ska jobba med teknik...får skylla på att den jag haft varit en högkvalitativ produkt. Måste nog behålla den i frisluftssyften.

• Liten med Mindre

Parnassia - det underlättar ju lite att vi sa upp folk i våras, och att lite högdjur bytts ut i och med ägarbytet. Det var ju mest repiga telefoner i lådan, men den här hade varit på reparation med ny skärm och lite annat.

• Liten med Mindre

Cicci - en in en ut?
    Vad går du på idag då... Väldig fart låter det som.

• Liten med Mindre

Cicci - mot förstoppning har någon tipsat mig om linfrövatten till vällingen. (Låt vällingvattnet stå ett par timmar med några matskedar linfrön, och sila sen och gör välling.) Vi prövade bara en gång, så jag kan inte säga om det hjälper i längden.

Till Mindre köper vi också Proviva att dricka när hon är knasig i magen eller sjuk. Och så gillar hon ju att äta frön, pillar i sig linfrön och solrosfrön, fast kanske inga undergörande mängder.

Sen vill jag ju tro att granatäpplekärnor som hon älskar har en viss effekt på magen med.

• Liten med Mindre

Frullis o Cicci - jobbigt med stockningarna. Det gör det ju ännu mer tudelat att introducera mat. Minskat mys o mer ont - tur att man inte bara får tänka på sig själv.

• Liten med Mindre

FruLlis - vi stöder industrin för fullt hemma, med olika penicillinkurer till familjen, näsdroppar och hostmedicin. Så lite bonde-stöd kan vi unna oss med.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter