Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

BS - BM, och jag med för den delen, tycker inte det är någon höjdare med oklorerat sjövatten som står och puttrar i lagom kroppstemperatur i flera timmar, med diverse folk som badar i det.

Sen är det själva påfrestningen på kroppen som jag inte är så sugen på - det brukar bli rätt jobbigt med blodomfördelningen och varmvatten även utan att vara gravid tycker jag. Och så sitter vi ju inga 20 min som ett vanligt badkar.

Nä, det får vänta, även om jag längtar tills jag får igen. Fast nu har vi sagt att ska det blir fler badtunnehelger får folk betala för att följa med till Södertuna slott, så maken slipper arrangera så mycket och springa en hel dag och värma vatten och skura tunna. Bekvämlighetens ålder har krupit sig på. Då kan folk avboka bäst de vill.

• Liten med Mindre

Dagens i-landsproblem är att fundera ut om jag vill ha rygg- eller rump-massage idag. Hmm... Varför räcker en halvtimme inte till allt?

• Liten med Mindre

Ore, tack tack. Ska kika noggrannare hemma.

September - hoppas magkänslan är fel!

• Liten med Mindre

Hmm...det blev käkmassage. Utanpå tack och lov - ont nog ändå.

EA - jag tror nog en bra naprapat kan vara bra för din ichias och knäet. Det kan vara någon felställning som får lårmusklerna att jobba fel och påverka knäleden. Och som någon sa - hos en bra naprapat gör det inte mer ont under eller efteråt.

Pigga på er Kängu. Någon har tipsat om att en skål med varmt vatten o hackad rödlök under sängen kan hjälpa små förkylda knytten. Vet inte hur mycket nytta det gör.

Kan någon förresten tipsa om en bra försenad farsdagspresent. Mindre o jag kom inte på något vi kunde fixa på distans, så han har hittills blivit utan. Mer än sovmorgon och lite extra uppmärksamhet då rå.

• Liten med Mindre

Åhå - avis på lunch. Hinner inte alls med allt skoj nuförtiden. Nåt nytt skvaller?

• Liten med Mindre

Sweet - hoppas du är riktigt riktigt rädd om dig. Brist på sömn ihop med stress - aj aj. Att vara sur o less på allt en längre tid, känna hur allt blir tyngre o tyngre att göra, och att kroppen hänger med sämre och sämre är rätt oroväckande tecken som du får hålla utkik efter. Hoppas verkligen att man även i USA får säga nej till "duktig flicka" syndromet och att de är lite rädda om sin personal.

BS - Astrid blir fint. Hette gammelmoster som var en krutgumma. Massage är ingen direkt fara under graviditeten, men massera magen är nog ingen bra idé. Vissa massörer vill inte massera nedre delen av rygg o höft under de första veckorna. Men gå och ha ont ska man inte behöva. Och framför allt rumpan får ju slita lite extra för att räta upp den framtunga överkroppen. Grymt skönt att få hjälp med avslappning.

• Liten med Mindre

Vickan - unnar dig så väl ett par sköna byxor. Vet att jag nästan längtade efter att få ha mina mammajeans igen för de är så sköna.

Igår gympade Grynet vilt i magen. Första gången det syntes utanför lite grann. Mysigt! Och Mindre har börjat säga att det är en bebis i magen oftare än det är en ballong. Ska leta upp någon bra bok om syskon o bebisar för att visa henne lite mer. Någon som har tips om sån bok? Vet att det finns några för barn, men inte vad de heter.

• Liten med Mindre

Påminn igen Lappis - det är ni som ska få ut något av kursen, inte ledaren. Det är lätt att glömma när man kör igång och föreläser/diskuterar.

Mor min får ofta påminna mig om att prata tydligare, fast jag vet att hon inte hör så bra.

• Liten med Mindre

Godmorgon!
    En till med begynnande halsont här. Fattar inte, minns inte att jag sniffat på någon med förkylning på sistone. Jag var ju sjuk nyligen. Mutter...

Julklappar tänkte jag också börja fundera över, mest för att vi tycks ha så ont om tid till allting nuförtiden. Kanske skulle vi ta o göra en pepparkaksdeg i helgen med? Vore ju gott.

BS - du kan möjligen inte få maken att sätta ihop en önskelista? Då kan man ju alltid köpa presentkort i teknikprylaffärerna.

I min familj finns alltid önskelistor, fast de har en tendens att vara grymt trista. Men det underlättar. Makens familj byter inte fullt så många julklappar, och ska det bara vara något symboliskt så funkar ju en flaska vin eller två fint. Fast tyvärr verkar föräldrar känna att de ska få ge dyra fina saker, men till oss säger de - det ska inte vara några paket. Pinsamt när vi är de som tjänar mest som kommer med en liten flaska.

Lillskruttans ögon klibbar fortfarande ihop trots medicin sen i måndags. Ska det aldrig gå över? Envis som synden - men vi ska vara envisare!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter