Inlägg från: Liten med Mindre |Visa alla inlägg
  • Liten med Mindre

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Nenne - hem o gurgla citron eller saltvatten. Eller kanske vanlig hederlig sprit?

Funderar också på piano - inte för att jag vill spela, men det är kul när pappsen kommer på besök och kan spela för Mindre. Undrar om vi får låna in syrrans sambos oanvända piano när vi hittar hus???

koko - på lite avstånd kan man missta katträdet för en annorlunda pilasterhylla.

Muggles - när du sa att ni hade pilasterhyllor vid sängen tänkte jag på de stora "orginalen", som ju också varit poppis att sätta upp där. Era små passade ju jättefint. (Kan tycka att de stora är just lite för stora för att ha vid sängen, men smaken är delad. Vi har vår i vardagsrummet, full med barnböcker. )

• Liten med Mindre

Muggles - har sett flera sovrum med stora pilasterhyllor.

Har inte sett så många glaskulor - så de måste väl vara ur modet detta sekel. Segelbåtmodeller, vita brädväggar (tvärställda) överallt, och så usa-kuddar o filtar, och nennes fina vilstol är det som gäller nu.

• Liten med Mindre

Ore - då har vi samma trendkänslighet du o jag. Enda gången jag varit före var trenden att hasa runt i birkenstock o liknande. Var tvungen att gå i tofflor större delen av ett år då jag sabbat hälen o inte kunde ha vanliga skor. När modet började var jag hjärtligt trött på tofflor.

• Liten med Mindre

MrsB/koko - Mindre har nog också mycket hår. Men det ser inte så tjockt ut som Connys. Maken är nog fortfarande lite sur att jag tog henne till frisören, med resultat att det inte går att göra tofsar längre. Men fint blev det.

Har återvänt till skrivbordet efter 10 min i vilrummet. Lyckades precis dåsa bort innan jag vaknade till. Tror det var vad jag behövde. För inte har sötsakerna hjälp. Måste varit fel sötsaker!!!

Tavlor - är mer inne på kokos länk än den innan. Fast det är ont om tavlor som inte är fotografier hemma. Ändå är makens plastfamilj konstnärer hela högen. En tavla från styvbror finns. Styvmor gör rätt fina (abstrakta) saker oxå tycker jag, men hon är inte makens favorit i person. Kanske ska önska en tavla till Mindre istället...

• Liten med Mindre

Jag underkände mig själv som Mindres frisör efter några misslyckade sneda klipp. Just då behövdes ett proffs för att rädda situationen.

• Liten med Mindre

Vi har grönkålsrisotto på menyn imorgon. Blandar i lite nyttigheter, utöver smöret och parmesanen. Mums! Passar även min intention att ha minst en vego-dag i veckan. Får se om Mindre äter det eller ej - verkar bero på dagsformen.

• Liten med Mindre

Aha - är det därför efterrättsmagen sällan blir full - den expanderar utåt?

koko - du ammar väl, och då är man definitivt alltid hungrig. I alla fall var jag det.

Hittade en skål med vinergum på jobbet. Tugg tugg.

• Liten med Mindre

Lycka till PB! Är inget fan av rotmos, men potatismos eller selleripuré går ner. Och fläsklägg är rätt ok med.

• Liten med Mindre

Snaily - finns inte såna där trosskydd med lactobaciller också? vet inte om de hjälper dock.

EA - hur går det för din man i trimmningstävlingen? Några tips som funkar bättre än andra? Hade en make som ringde hem igår och (åter) har bestämt sig för att nu får det vara nog med ökning... Kan han säga.

Är hemma idag med en pigg skrotunge som har ögoninflammation. Vet inte riktit vad vi ska hitta på - får väl vila lite middag och sen baka kakor innan det är tvätt o middagsdags.
    Nån som vet hur många dagar man bör vara hemma med ögat?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter