• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • viktualia
    Lapinette skrev 2009-11-06 15:09:25 följande:
    Vickan - det blir en smakrik italienare ikväll !
    EXAKT vad jag är sugen på....
  • Fru E

Aaaaaaaaaaaaaaaaaaaajjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj!!

Så nu har jag fått en naken bak masserad och det var INTE det minsta skönt! Fablars vad ont det ska göra för att det ska bli bra men massören var trevlig och inte det minsta generad när han drog ner trosorna på mig (hade dock x antal handdukar på mig så han såg bara en halva åt gången )
    Han såg inga tecken på ischias men rekommenderade en naprapat i Malmö som var hans lärare så får väl boka in en tid och få ryggen knäckt *ryser*

• nennesjuttioåtta

Lappis
    nääee, så menade jag inte.

Jag kontrar med att en f d kollegas barn (som jag inte träffat på flera år sen h*n var liten) kom ihåg mig men inte riktigt vad jag hette. Citat: Hmm, det lät nästan som leverpastej.

• Lapinette

EA - bakmassage gör förbenat ont. Har själv alltid superont när de börjar knåda på sätemuskeln. Försöker därför dratta ned baken på spikmattan om kvällarna. Kan bara ligga i någon sekund och sen byta ställning.

Är det baken och/eller ryggen som är den ömmade punkten?

• Lapinette

muggles - låååångt från snygg men förhoppningsvis inte lika bred som en lastbil.

• Lapinette

Dags för te ... ska kanske leta fram äppel och kanel efter allt prat om varm äppelmust med vodka.

• porchez

EA - aj vad ont det lät, på mitt gamla jobb fick vi alltid massage och den massören hittade alltid massor av knutar i min rumpa! Jag vet inte om jag läst det, men vad har du problem med? ryggen?

• muggles

Lappis: både du och din man är snygga så det så!

Fast jag blev väldigt smickrad när en tjej på jobbet tyckte att min man är lik Niklas i Niklas mat. Eg tycker jag inte att min man är lika snygg objektivt sett men kul att ngn annan tycker det! Självklart tycker jag att min man är snygg men inte lika "fotomodellsnygg" om ni förstår vad jag menar.

• Fru E

Lappis, Porchez-jag tror att det är baken som är huvudorsaken och mitt dåliga vänster knä.......men det känns mjukare nu eller vad man ska säga....får se hur länge det håller i sig bara

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter