• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • muggles

Koko: jag har inget positivt att rapportera tyvärr Många på visningen men ingen som var superintresserad tydligen. Många äldre som sitter i sina villor är ute och "fönstershopppar" på helgen och tittar på vad de kan få för pengarna om de ev skulle sälja huset och flytta in till stan. Men de har så orealistiska bilder på vad man får inne i stan. Tex undrade de över parkering och det finns ju garage under huset (så att man kan åka hiss rätt upp i lgh utan att behöva gå ut vilket vi tycker är en jättefördel) men det kostar då 750kr/mån. DYRT tyckte de (som har sina bilar på tomten helt gratis). Japp, det kostar med garage i stan... Å andra sidan så har inte alla lgh möjlighet till garage, och man slipper ju inbrott, skadegörelse, och att skrapa rutorna. Om man inte vill betala för det kan man ju alltid köpa boendekort och stå på gatan med allt vad det innebär....
    Jag tror inte att ngn klagade över trafiken nu iaf (det är mkt mindre på söndagar) men det verkar inte ha hjälpt. Det har tydligen gått troll i det här. Ny visning imorgon lunch. Jag och maken är superdeppiga och har värsta ångesten att vi ska bli tvungna att sälja med förlust - det scenariot fanns inte i vår vildaste fantasi.

• _koko_

sept - Tack!

ore - har tyvärr 5nget att komma med när det gäller köksspottar. Nöjd med nya bilen förresten?

bs - har ni inte plats för en stor snygg låda/kista i vardagsrummet som ni kan städa undan leksakerna i när hon inte använder dem? Gör det till en lek så iris kanske vill hjälpa till också.

• muggles

Det har varit en riktig skithelg med massor av städning och fixnign och ÅNGEST och noll resultat. Jag bara hoppas att det här är botten innan det vänder... Vi var helt slut igår både fysiskt och psykiskt och hade ingen energi kvar - och så skulle man börja en ny jobbvecka.

• muggles

Om jag bara kunde fatta vad som är fel med vår lägenhet så skulle det - kanske - vara lättare. Ok då, avgiften är hög. Men det går andra lägenheter med lika hög avgift - de har två visningar, en moderat budgivning och sedan är de borta. Och vi har ju mkt folk på visningarna...? Det måste ju betyda att folk blir lockade av ngt. Men sedan verkar de bli besvikna när de kommer dit...?

• _koko_

muggles - Men SKIT!! Åh, vad ledsen jag blir för er skull!! Hoppas hoppas hoppas det kommer några snart som fattar grejjen!

BS - parnassia hann före! Välkommen från mig också, förresten!

• passionsblomman

Fy Mugglan vilket skit!

Jag har inga som helst svårigheter att föreställa mig den ångesten. USCH vad jobbigt! Hoppas verkligen det lossnar SNART!!!

• Lapinette

muggles - dyrt med garage för 750 kr!!!?? Jösses säger jag bara (vi betalar det dubbla). Håller tummarna att det blir budgivning.

• _koko_

vilket syftningsfel, välkomnandet var såklart till parnassia förstås!

Vi betalade förresten 1800 för garage när vi bodde i stan, och det låg 4 kvarter bort...

• _koko_

Men herregud, jag kan verkligen inte skriva just nu! Såklart förstås...

• Liten med Mindre

Muggles - kramisar!

Du kanske kan få lite peppning av Piggis? De hade väl bekymmer med försäljning oxå.

AM - trist med tant-fors och förstörd madrass.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter