• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • gosnosen

Glömde Mugglan - stor kram till dig! Känner så väl igen det där med att känna sig som en urvriden trasa. Hoppas så att budgivningen kommer igång så att ni kan gå vidare och glädjas åt nya huset istället.

• muggles

gosnosen: men vad jobbigt!!! Stor stor kram! Skriver inga uppmuntrande ord just nu då jag vet hur jobbigt det är att höra klämkäcka uttalanden när det känns för jäkligt...

Jag försöker verkligen tänka att mina aktuella problem handlar om världsliga saker som pengar (alltså inget viktigt i livet) men det är ju lite svårt ibland att hålla fokus...

• start september

Återigen tack för all omtanke! Jag har tid på onsdag morgon vilket känns helt ok faktiskt, det är faktiskt mitt eget val att inte sätta mig på akuten redan idag/ikväll och möjligheten finns kvar om jag ändrar mig. Jag har så dåliga vibbar från mitt X för några år sedan av de akutmottagningar de gäller så det känns mycket lugnare att komma till min snälle vanlige gyn.

Jag är nedlusad med jobb för tillfället och vi har även några privata panikprojekt så det går bra att hålla sig sysselsatt ikväll och imorgon.

• start september

Kram till Gosnosen, väntan måste vara hemsk.

Kram till Muggles också, det är inte konstigt att du inte är på topp med allt som är. Hoppas så på att försäljningen löser sig snart så att ni får tänka framåt igen!

• porchez

muggles - de är ett par som letar, men vet att de vill ha en trea, så då gick inte det

PB -du glömmer inte att vara underbar mot dig själv mitt i allt? Ibland brinner man så för andra och glömmer bort att själv må bra?

Gosnosen - håller tummarna för dig de sista dagarna nu!

• Lapinette

gosnosen - åhhh vad jag lider med dig! De där dagarna är HEMSKA! Tack för att du påminner mig om hur det känns ... nej, jag vill absolut inte tillbaka. Faktum är att min första reaktion när träningskompisen erbjöd mig telefonnumret till homeopaten var "nej, tack vi ska adoptera". Det känns faktiskt rätt och när jag grät ut mot maken i helgen så tänkte jag på att det var så länge sedan jag grät av den här anledningen. Många månader har nu faktiskt passerat och jag har inte gråtit pga mens, besvikelse och vånda. Det kommer nog att komma ytterligare ångestattacker men förhoppningsvis med allt längre mellanrum.

Men nu fokus på dig! och jag håller alla tummar jag har för att det du befarar och tror inte alls stämmer. STOR KRAM

• fru AM

Lappis: är du på jobbet idag? Har du koll på vad som hänt i ditt jobbkvarter - det var en massa utryckningsfordon där när jag hämtade på dagis ... Brandbilar, akutbilar, ambulanser ...?

• Hattis

September - skönt att få en tid så snart och slippa akuten. MA-kvoten i tråden borde väl vara uppfylld.

Håller tummar för gosnosen och muggels! Kram på er!

(känner mig lite träffad själv, har gått på mången lägenhetsvisning utan att vara superseriös... men det ledde också till att vi hade koll på marknaden och verkligen kunde slå till när det verkligen var dags)

Porchez - det är ju bättre att vara hemma och sova och sedan kunna prestera ordentligt på jobbet istället för att gå och lida en hel vecka och säkerligen få mindre gjort. Men jag förstår dig, om jag ska sjukskriva mig så är det operationsbord eller mag/influensa som ska till. Krya på dig!

• BrudSommar2006

Gosnosen, åh vad jobbigt att fortfarande gå och vänta, jag trodde att testdagen skulle vara här nu men tydligen inte riktigt än då.

Liten, nu såg jag ju att du slog till på käkmassage istället men är det inte så att man inte ska ge sig på rygg/rumpmassage när man är gravid?

Lapinette, är väldigt nyfiken på hur det gått ikväll!

Tack AM för den fina overallen, nu kommer lilla Astrid hålla sig varm i vinter! Iris plockade upp den, jag berättade att den var till bebisen, jaa sade hon och så ville hon ha hjälp att lägga ner den i påsen igen. Jätteskönt, jag var rädd att hon skulle vilja ha den till dockan eller åtminstone gå runt och slita i den när hon väl fick korn på den.

Tack också för jättetrevlig lunch AM, Koko och Telis. Jag har inget minne av att det gick att ha med sig Iris ut och äta för hon sov ju inte i vagnen och inte gick hon med på att sitta i knät heller utan man fick stå och hoppa med henne konstant för att hon inte skulle illvråla, alternativt sitta och amma.

Många kämpiga tankar här i tråden just nu annars. Inte lämpar sig några glada hurrarop heller.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter