• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • viktualia

Brudsommar... det har ju rätt i... att det kanske är mer läge att skicka ett gäng stärkande kramar till Gosnosen, September, Mugglan och PB... *kram till er alla*

(...än att som jag tjoooa över nåt så världsligt som ett par jeans.. men å andra sidan rymmer ju den här tråden det mesta...)

*godnattkram till er alla*

• passionsblomman

*tar glatt emot alla kramar jag kan få*

Jooo, glada tjoanden behövs och allt ryms väl?

Jag tjoade ju som attan igår!
    Ska man gå ner och göra sig en kvällsmacka till kanske? Jag tror det.

• sweetstreet

Tittar in en snabbis me har inte hunnit skumma något. men vad ser jag?? vad har hänr med Gosnosen, Mugglan och September????????
    Skickar kramar till er goingar!

Nu ego:
    Har själv sjuuukt mycket att göra just nu och börjar fanimej undra hur det känns att gå in en den där berömda väggn???
    Jag tror visserligen jag är lpåååångt därifrån än så länge men jag tycker ändå att allt snurar alldeles för snabbt runt mig just nu. Jag klarar inte av att hålla allt i skallen! Och det streddar mig....
    Min svacka tidigare tror jag egentligenv ar strssrelaterad. Det känns lite bättre nu men lite är det som om man hoppar på små tuvor för att försöka undvika kvicksanden runtomkring och man vet att endast ett litet felsteg kan göra att man sjunker. Usch!

Denna vecka är "tyngre" än vanlgit för det är jättemycket jobb. Allt skulle varit gjort i går så att säga. Chefen flåsar mig i nacken hela tiden. Och dessutom har vi sent möte imorgon samt sent seminarim på torsdag så åtminstone två kvällar denna veckan kommer bli sena. Det är ok men två samma vecka kan kännas tungt.
    Idag har varit yberjobbigt också. Sov knappt något alls inatt p g a att LillSkruttan hade jättehosta. Hela tiden. och sedan har det varit en sådan där dag när man bara springer från än det ena än det andra på jobbet. Hela tiden massor att hålla reda på. Nu ahr min hjärna nästan gått in i "off-stadiet" känner jag. Men det känns ok för nu har jag inte så mycket mer idag. Inte att TÄNKA på iallafall. bara att göra... haha!
    Men en 11-timmarsarbetsdag efter att knappt sovit något gör en trött....
    Och tanken på att vi har möte imorgon till tidigast 21 samt på torsdag likadant gör att jag mentalt känner mig ännu tröttare.

Det positiva i detta med att inte få tillräcklig sömn en natt är att jag ofta känner mig jätteutvilad nästa dag bara jag fått sova lite mer...!
    Så jag hoppas på mer sömn inatt. men är orolig för att det kommer bli sisådär med det eftersom hon fortfarande har en eländig hosta...

Jaja, det blir väl helg denna veckan med får vi hoppas!

Nej nu ska jag sluta klaga på saker som i sammanhanget inte är något egentligen.
    Jag börjar känna mig som en gnällig gammal kärring. gammal och kärring går väl an i vanliga fall. Men just gnällig och bitter är två sidor jag verkligen verkligen verkligen hoppas att jag ska slippa behöva lägga mig till med.
    Så sparka gärna till mig i rumpan om det blir för mycket.

Jättebamsekramar till er alla nu!
    I miss you all!
    Och hoppas att någongång i frsamtiden få lite mer tid att hänga här med er igen.

• Telis

gosnosen, så länge du inte blöder så håller jag hoppet uppe, jag hade inte heller några direkta symptom. Men jag tycker att det var taskigt av din man att inte vilja testa, när det har gått så här lång tid så är det ju ett väldigt säkert resultat, det blir ju bara tortyr att dra ut på det. (Men så är ju jag en sån som börjar med lussekatter i november också. )

Sweetan, nu hinner du väl inte läsa det här så mycket som du har att göra men stora kramar och massa energi till dig!

Tack för jättetrevligt lunchsällskap igår, tjejer!

På min egofront så har vi nu beställt en barnvagn , det blev en Brio Go med mörkgrått chassi och svart klädsel. Ett litet steg för mänskligheten men ett jättesteg för oss.

• gosnosen

Telis - som jag förstod läkaren så gör ju hormonerna att blödning uteblir också, så jag vågar inte lita på det alls. Och jag kan väl inte heller påstå att jag insisterade på att vi skulle testa heller. Sa en gång att jag tyckte att vi kunde testa och hans svar blev då att vi kan väl lika gärna vänta de här dagarna som är kvar. Och sen släppte vi frågan. Men lite taskigt kan jag hålla med om. . Det som gör mest att jag känner mig så säker på att det inte har fungerat är att jag ju första veckan hade hyfsat ont i boobsen, men nu känns det ingenting i dem i princip. Grattis till barnvagnsköp!

Sweetan - stressa inte ihjäl dig! Stor kram!

BS - Astrid är ett jättefint namn. Har ni bestämt er nu?

• Telis

Hej gosnosen! Nej, man kan ju tyvärr inte lita på att man är gravid bara för att man inte blöder, lika lite som att man inte är gravid om man blöder (lite). Men det är ju iallafall ett mer positivt tecken att inte blöda än att göra det.

Att du hade ont i boobsen kan ju ha varit en biverkning av proggen och nu har kroppen hunnit vänja sig vid progesteronet?

Jag kniper minsann med tummarna ett tag till!

• gosnosen

Ja det är klart att det är ett mer positivt tecken, det håller jag med om! Tack för tumknipningen!

• Ore

gosnosen: Precis som Telis så hoppas jag att symptomfritt inte betyder någonting... Jag själv kände mer i brösten innan tant än innan plus

Sweet: Det låter definitivt som att livet snurrar litet för fort för dig just nu. Finns det ingen möjlighet att skruva ner tempot något? Det finns ju stress som får en att prestera mer (eller i alla fall prestera litet fortare...), men det kan ju gå över gränsen också, så att stressen gör att allt tar mer tid istället... Och det borde ju arbetsgivaren kunna vara med och styra upp, de vill väl alltid att de anställda ska prestera så bra som möjligt...? Nu är jag ju inte så insatt i hur chefer resonerar där du bor, jag vet bara att det skulle vara värt att ta diskussionen med min chef i alla fall, om jag var så stressad... En stor KRAM till dig i alla fall, hoppas att det lugnar ner sig för dig snart!

Telis: Kul med barnvagnsköp, grattis!

BS: Undrar också om ni har bestämt er för Astrid? Det är hur som helst ett jättefint namn!

• Lapinette

AM - märkte ingenting igår?! Vad då utryckningsfordon? Snacka om att sitta och stirra på datorn hela dagarna!

BS - ja igår handlade kursen mest om ofrivillig barnlöshet samt hur man kan förbereda sig inför adoption. Vi började med gruppdiskussioner där grupperna så smart hade indelats i tjejer för sig och killar för sig för att diskutera barnlösheten. Alla har genomgått IVFer utom en som fått domen att hon inte kan få barn. Vi pratade mycket om hur och om vi har berättat detta för vår omgivning dels gällande barnlösheten samt adoption.

Jag tycker att kursen är ok medan maken mer ser dens om ett nödvändigt ont. Förstår honom då han har svårt att hänga med när det blir mycket snack. Igår blev han flyende förbannad på mig för att jag inte hjälpte honom så jag har lovat att förbättra mig.

Säger som gosnosen - har ni bestämt er för Astrid?

gosnosen - instämmer med Telis att utebliven blödning är det bästa tecknet. Själv har jag alltid fått (ja utom sist då) blödning trots hormonerna och redan på dag 12-13. Jag fortsätter att hålla tummarna!

• fru AM

Lappis: Jag var så nyfiken att jag var tvungen att googla reda på att det var en tvättmaskin som börjat brinna i en lägenhet i kvarteret. Hittade t o m en bild på tvättmaskinen - halvt förkolnad. Inga allvarliga personskador verkar det som. Skönt. Det verkade riktigt illa ett tag med alla ambulanser ...

BS: Astrid är ett jättefint namn - roligt om det blir det namnet på lillasyster!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter