• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Tinga

Koko - det verkar gå bättre och bättre med Lillebrors sömn. Vad skönt! *peppar, peppar*

• viktualia

Tinga - ååååå cykelkärra till dagis... det väcker ljuva minnen... supersmidigt att låsa fast kärran vid dagis och lämna nyckeln där - på det viset kunde det enkelt vara mamma, pappa, mormor eller morfar som hämtade brorsan och mig. Oavsett om de kom på cykel eller ej var det bara att packa ner oss och dra med oss hemåt!

• BrudSommar2006

Tinga, det var tur att du sade det där om So you think you can dance för annars hade jag inte haft en aning om det.

Jag tycker egentligen också att det är roligt att fundera ut julklappar men det är i princip hopplöst att hitta på något till maken, kläder finns i princip inte i hans storlek att få tag på utan att måttbeställa och jag har ju inte hans mått. Böcker har vi inte tid att läsa någon av oss, musik har han aldrig lyssnat något vidare på vad jag vet och de teknikprylar han vill ha är det bättre han skaffar själv. Kalsonger är väl ett alternativ förstås men inte så kul.

Koko, vi har också dubbelt av allt men tycker ändå att det fungerar dåligt för antingen är Iris ute när vi hämtar och då har hon ena uppsättningen på sig så att vi får ta med den tillbaka dagen därpå igen (för då ska hon så klart inte ha samma på sig på morgonen tillbaka till dagis) eller så ska hon prompt ha något speciellt med sig hem så att vi får släpa fram och tillbaka i alla fall!

• Tinga

BS - jag vet ju att flera här kollar på det och själv har jag missat de första avsnitten flera gånger, så jag tänkte att det kunde vara på sin plats med en liten påminnelse.

• Tinga

Vickan - ja, det är något i stil med det som kallas barnkärra som vi har tänkt oss.

• porchez

oupsie - vinkar tillbaka

Här är en som nästan är klar med julklapparna Jag och mina syskon köper gemensamt till alla och det blir alltid jag som får ta hand om det, i år har jag varit förutseende och det mesta är klart, det som inte är klart har jag bestämt vad jag ska köpa!

Böcker är en favorit här också, både att köpa och få. För de som inte gillar att läsa skönlitteratur brukar det finnas bra fakta böcker om något intresse eller någon rolig kokbok..

Annars känner jag mig oxå lite nere i depphålet, utan anledning, bara tråkiga, gråa november som inte ger mig någon energi just nu

• BrudSommar2006

Tinga, himla bra, tack!

Iris älskar sitt kök, det är lite i vägen här i vardagsrummet men hon leker med det hela tiden. Dockskåp i någon form får det väl bli något år men i år vill vi hitta ett sådant där garage med en hiss som säger pling, finns det sådana fortfarande? Hon har lekt med det hemma hos bekanta och verkade riktigt förtjust i det.

• porchez

BS - minns det som min favorit leksak på öppna förskolan när jag gick där för mååånga år sedan! Kul med leksaker som fortfarande går hem hos barnen!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter