• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Snorkfröken77

September - Nej!!! Usch vad tråkigt. Jag hade så hoppats på att din magkänsla var fel *kram*

• Liten med Mindre

September - massor med kramar! Vet inte riktigt vad mer jag kan säga.

Det börjar bli många bekanta som drabbas av olika typer av missfall. Är det för att det faktiskt är så vanligt, eller för att alla vänner börjat komma upp "i åren"?

En annan god vän, som förra gången blev gravid så där - Oj vad fort det gick, berättade att hon vid andra försöket fick något som kallas ofostrig graviditet. Började blöda i v12 och kände att något inte var som det skulle (trots att alla symptom var där). Det visade sig att det aldrig ens blivit något foster, bara en moderkaka som producerade hormoner. Läskigt det med!

• Oupsie

September, stora kramar. Hoppades på att din magkänsla var fel .

• fru AM

Tack Smygläsaren!!!

Start: Så tråkigt med MA! Jag hade ju hoppats att din magkänsla hade fel ... Stora kramar!

(vad jag vet så går det att få ut "det" med piller fram till v9)

• Lapinette

Skickar massor med kramar till september!!!!

• Lapinette

AM - en sak är i allfall säker, jag tänker inte läsa högt (för den ska ju beställas på franska). Gjorde det när hon var mindre men med mina uttal så uppskattar hon mer när maken läser.

• Ore

September: Neeej, vad tråkigt med MA...! En stor KRAM till dig och familjen! Sköt om dig, även om du känner dig avtrubbad nu så kanske känslorna kommer så småningom.

Lappis: Tänkte också på Madicken som bra bok för en tjej som är 6-7 år. Lotta på bråkmakargatan är hon ju nästan litet stor för. Ronja Rövardotter passar nog bättre när hon är litet större ändå...

AM: Jag har gjort pannacotta med gelesocker, supersmidigt. Recept står på baksidan, vet att det är "4-5" dl grädde, jag föredrar den mindre mängden, tycker det blir litet löst annars. Praktiskt också om det kommer några vegetarianer, eftersom det är vegetabilisk gele i...
    Min mamma har gjort hysteriskt mycket pannacotta på sitt jobb, och hennes bästa tips för att det inte ska bli segt är att man inte ska koka mer än 1 l grädde åt gången. Hennes teori är att uppvärmningstiden blir för långsam då, och att det är därför det blir segt.
    Min favoritpannacotta är vaniljpannacotta med hallon i botten. Har annars starka funderingar på att prova pepparkakepannacotta... Vet inte om jag sett något recept på det, eller om jag bara tänkt att man borde kunna ha pepparkakekrydda i pannacotta?

Julklappar: Min man har praktiskt nog önskat sig en tröja, så det ska jag se om jag hittar någon bra... Annars lägger vi inte så mycket krut på presenter till varandra över huvud taget, pengarna får gå till huset istället

• Oupsie

AM, jag har ett enkelt recept på vaniljpanna cotta om du vill ha? Jag håller med, jättestörigt med folk som inte meddelar om de kommer eller ej. Man behöver ju planera om man ska bjuda på mat. Vi har en sådan familj i vår släkt också, hopplöst är det .

• fru AM

Lappis: aha är det till en liten fransyska ... Har hon inte läst Pippi så kanske det är det hon ska börja med. Den är ju roligare - medan Madicken är mer "mysig". Ska du köpa Pippi så tycker jag en av de första textböckerna (tror den första heter Pippi Långstrump) inte någon av de mer barnsliga bilderböckerna ...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter