• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Ore

Oups, hade pekaren precis över postaknappen, och kom åt "touchrutan" på datorn...

och att komma tillbaka till en mamma som stöter bort honom är ju inte optimalt för den lilla kissen.

• passionsblomman

Nej precis! Jag tänker sätta lite press på dem nu att de fantamig får lov att kosta på sig en annons på Blocket och göra lite insatser för att lösa kattens situation. Mina honor ska steriliseras på fredag och att ha dem nyopererade och få tillbaka en rätt stor katt som förmodligen inte är sitt mest harmoniska jag just nu känns ju inte som någon hit.

Jag tänker se till att de får arslet ur vagnen och annonserar åtminstone och föklja upp hur det går. Nu ska vi ju till Kalmar på IVF-samtal på måndag så vi skulle ju kunna hämta honom då-de bor ågra mil därifrån, men de känns så jäkla mesiga på något vis. De har ingen bil så vi levererade honom dit och så. Men nu får de nog faktiskt ordna så han kommer hem hit själva isåfall.

Min sambo fattar öht inte varför jag tar på mig ngt ansvar i det här, men han har inte så mycket till övers för katterna alls egentligen, de är mest mina helt klart.

Ore skrev 2009-11-10 14:19:17 följande:
    Oups, hade pekaren precis över postaknappen, och kom åt "touchrutan" på datorn... och att komma tillbaka till en mamma som stöter bort honom är ju inte optimalt för den lilla kissen.
  • Parnassia

Usch vad jobbigt det där med katten PB! Men bra om du sätter press på dem lite tycker jag. Det har ju faktiskt tagit på sig ansvaret.

Ang affektkramp. Min systerson har det. Om/när han blir för arg/ledsen skriker, eller snarare håller han andan emellan två skrik som barn gör, tills han tuppar av. Han är 3 nu och det har blivit bättre ju äldre han blivit, i takt med att det går att resonera mer med honom. Annars har min syster använt sig av knepet att blåsa honom hårt i ansiktet. Det utlöser visst någon reflex så att han tar ett andetag. Kan ju vara ett bra knep att känna till om man får ett barn eller stöter på ett som "gör" så där.

• BrudSommar2006

Det är ju tur, eller otroligt beroende på hur man ser det, att Iris inte har sådan där affektkramp för argare och ledsnare än hon kan bli tror jag det är helt omöjligt att bli!

• BrudSommar2006

PB, här är katterna också mina, maken skulle helt säkert gärna klara sig utan dem!

• passionsblomman

Yes, samma här, MEN han är mycket nöjd med de jaktresultat de presenterar så han slipper jaga mössen själv...

BrudSommar2006 skrev 2009-11-10 18:55:29 följande:
    PB, här är katterna också mina, maken skulle helt säkert gärna klara sig utan dem!
  • BrudSommar2006

Här jagas då inga möss, om de mot förmodan kliver utanför ytterdörren så sitter de utanför och väntar på att bli insläppta igen! Mina föräldrars katt fångade faktiskt en mus i somras som hon gav till Oskar för att leka med så han började öva i somras i alla fall men sedan dess har jag inte sett mycket action på den fronten! Vet iofs inte hur lätt det är att hitta en mus här.

• BrudSommar2006

Usch, behöver fundera på julklappar, tror inte att jag kommer att orka gå runt i affärer mycket länge till. Maken är som vanligt svårast.

• passionsblomman

Åh, jag älskar att köpa julklappar! Eller, själva handlandet vill jag ha gjort undan innan hysterin på stan, men just att tänka ut resenter älskar jag!

Det trista med att vara arbetslöst är ju att budgeten för just sådana inköp blir tämligen tight.

Både sambon och sonen är plättlätt i år. Vi har ju flyttat så vi har Å-läge nu, och i ån finns massor av ädelfisk och jag VET att sambon har siktet inställt på att lära sig flugfiska.Alltså finndet en del att välja på i fråga om utrustning. Butik för ändamålet har jag också sett.

• BrudSommar2006

Jag önskar att det vore lika lätt på presentfronten här! Iris är vi nästan klara med, alltid något.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter