• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • _koko_

(och mindre kul med förstörd madrass...)

Nu ska jag fixa i ordning mig och dra in till stan!
    Kram på er!

• BrudSommar2006

Koko, jag har klarat första steget idag i alla fall, jag har fått med mig den hit till kontoret hemifrån! Nu ska den bara med på bussen sedan också.

Huset kan jag förresten också tänka mig att bo i på en annan tomt i andra omgivningar.

Vi har ju lådor och förvaring till Iris alla saker men lådorna ska ju få plats också och vi har ett rätt litet vardagsrum. Sedan har vi hennes kök också som liksom står mitt i. Iris är jätteduktig på att gå i trappen själv så det är vi inte oroliga för och grindarna har vi slutat att stänga för länge sedan men hon vill ju inte vara där uppe själv när vi är där nere och det förstår jag ju. Ännu mindre blir vardagsrummet när det tillkommer babysitter och babygym och vad det nu är man kommer att behöva.

• BrudSommar2006

Liten, får man inte bada i badtunna när man är gravid? Trodde bara att det var mot slutet man inte fick bada?

Muggles, men det var då märkligt med er lägenhet. Fast än är det väl inte för sent för budgivningen att börja, det är ju bara måndag morgon än.

• BrudSommar2006

September, hoppas så att allt är bra, se till att fixa VUL så att du slipper oroa dig kanske kan vara bra i alla fall?

Snigeln, skönt att du verkar må bättre igen, hoppas att du klarar dig nu.

I morgon har jag tagit ledigt bara så där. Ska vara hemma och pyssla tänkte jag för jag vet inte när vi hann städa senast, helgerna går alltid åt till annat.

• Ore

Muggles: Meeeen vad konstigt att ni inte kan få några hugade spekulanter på er jättefina lägenhet??? Och jag håller med övriga, 750 kr i månaden för garage är visserligare dyrare än att stå gratis på en garageuppfart, men jag skulle LÄTT lagt de pengarna för ett garage i samma byggnad som lägenheten. Tror vi gav typ 400 kr i månaden för garage (och det var alltså i ett av de mindre populära ytterområdena!), och då var det några hundra meter att gå dit från lägenheten. Samma garagelängor ger nu några kompisar 500 kr för en plats i, och den ligger ännu längre från deras lägenhet, upp emot en kilometer... Så pensionärerna borde skaffa sig litet kostnadsuppdatering!

Fortsätter hålla tummarna!!!

AM: Trist att tanten jäklas så med dig...

Hmm, där sa ni något bra om leksaker i anslutning till köket... Ska ha det i åtanke när det blir dags för möblering. Barnrum är planerat på nedervåningen, och köket ligger på övervåningen.

Liten: Badtunnehelg låter väldigt trevligt! Fick idé att fixa något liknande, men det får nog vänta tills huset är klart. Eller så får jag lämna vidare idén till någon av de kompisar som köpt färdiga hus, med befintlig trädgård

• Ore

Muggles: Meeeen vad konstigt att ni inte kan få några hugade spekulanter på er jättefina lägenhet??? Och jag håller med övriga, 750 kr i månaden för garage är visserligare dyrare än att stå gratis på en garageuppfart, men jag skulle LÄTT lagt de pengarna för ett garage i samma byggnad som lägenheten. Tror vi gav typ 400 kr i månaden för garage (och det var alltså i ett av de mindre populära ytterområdena!), och då var det några hundra meter att gå dit från lägenheten. Samma garagelängor ger nu några kompisar 500 kr för en plats i, och den ligger ännu längre från deras lägenhet, upp emot en kilometer... Så pensionärerna borde skaffa sig litet kostnadsuppdatering!

Fortsätter hålla tummarna!!!

AM: Trist att tanten jäklas så med dig...

Hmm, där sa ni något bra om leksaker i anslutning till köket... Ska ha det i åtanke när det blir dags för möblering. Barnrum är planerat på nedervåningen, och köket ligger på övervåningen.

Liten: Badtunnehelg låter väldigt trevligt! Fick idé att fixa något liknande, men det får nog vänta tills huset är klart. Eller så får jag lämna vidare idén till någon av de kompisar som köpt färdiga hus, med befintlig trädgård

• Ore

Dubbelpostning, det är nog första gången jag lyckats med det tror jag...

• Liten med Mindre

BS - BM, och jag med för den delen, tycker inte det är någon höjdare med oklorerat sjövatten som står och puttrar i lagom kroppstemperatur i flera timmar, med diverse folk som badar i det.

Sen är det själva påfrestningen på kroppen som jag inte är så sugen på - det brukar bli rätt jobbigt med blodomfördelningen och varmvatten även utan att vara gravid tycker jag. Och så sitter vi ju inga 20 min som ett vanligt badkar.

Nä, det får vänta, även om jag längtar tills jag får igen. Fast nu har vi sagt att ska det blir fler badtunnehelger får folk betala för att följa med till Södertuna slott, så maken slipper arrangera så mycket och springa en hel dag och värma vatten och skura tunna. Bekvämlighetens ålder har krupit sig på. Då kan folk avboka bäst de vill.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter