Summan av kardemumman - livets väsentligheter
Kram till PB. Vad bra att de ringde från skolan, hade nog inte känns självklart i hårda Stockholm.
Kram till PB. Vad bra att de ringde från skolan, hade nog inte känns självklart i hårda Stockholm.
A.M,
kan ju vara att hon är långbent. Ja, ja, inte gnälla utan köpa ny overall istället. Känns lite trist för knappt två månader, men så är det.
Förhoppningsvis kommer det ett syskon någon gång som vill ha overallen också...
Tjoho för Snorkis! Vilken milstolpe! Jag minns den knäsvaga känslan som igår!
PB,
jag tror att föräldrar som du och det engagemang du visar driver skolan framåt i arbetet.
Kram och fortsätt vara så engagerad!
Hmm, undrar om 86 i Reima är rätt eller om jag ska testa något annat? Har en Didriksson stl 80 hemma som jag tänkte sälja (reafynd) men den känns väldigt stel tycker jag. Jag har gett upp tanken att ha den mer än denna säsong, så det räcker att den är lagom nu.
Kram till Telis och Televinken som kämpar med maten. Hoppas så att det vänder snart och att ni hittar ett bra sätt, vilket det nu blir. Det tredje sättet som Vänner skrev om att hålla bebisar vakna tror jag är pilla i och bakom örat - det tipset fick jag här och det funkade bra
Vänner, usch för Prinsens olycka. Men det verkar ändå har gått bra? Min make är ofta otillgänglig och även jag (alla möten kan man inte ha mobilen på i). Usch och fy dock för att känns sig otillräcklig.
Hattis - kul att se dig! Trist med julminuset. Några dagar till BIM nu alltså?
Grattis till flytt Muggles! Moa vänjer sig nog när alla saker har kommit fram igen?
Jag har inte vågat se programmet om Neo heller, just nu räcker tiden inte till men jag tror jag är lite för gråtmild just nu. Även vi har mycket kring oss med jobb, sjuka familjemedlemmar, trasiga bilar, och renoveringskaos och jag som normalt biter ihop och orkar allt brakar ihop alltsom oftast. Ibland tänker jag att MA:t var kopplat till allt detta (allt stök började strax efter jag plussade) och då känns det förmätet att försöka bli gravid igen. Men inom kort peakar det hela och sen blir det mer ordning och reda igen, så då kanske det kan vara lite bättre till BIM om några veckor. Guldstjärna till min make just nu som drar ett jättelass så att jag ska få lite space omkring mig.
ÄL-jakten har inletts ca en vecka för tidigt - så nu blir det varannnan dag resten av månaden. Känns faktiskt lite kul - när tiden tryter prioriteras sex bort annars.
Vända-liten-tjejs-dygn-kampen fortsätter, det funkade inte att lägga vid vanlig tid men något senare iallafall och så får vi minska lite varje dag. Stackarn vad trött hon är på mornarna nu.
Lapinette - den eleganta klänningen lät fantastiskt fin!
Tummarna hårt för Snaily - det pågår väl just nu?
Lapinette - instämmer till fullo med Liten. Vi behöver lite andra influenser än amning och vagnar också!
Jag blev jättesugen på att gå på Capri Due när ni skrev, vi bodde runt hörnet förr och det var vår stamkrog. Rött var jättebra då också, men det är som sagt några år sedan.
Förorten har vissa nackdelar (men rätt mycket fördelar också).
Liten, nu har jag ju ingen praktisk erfarenhet av dubbelvagnar, men jag lade rätt mycket tid på att surfa och fundera nu när jag trodde vi skulle ha två ganska tätt. Jag tycker den där ser väldigt intressant ut - den tar 20 kg per sits vilket låter bra. Och det funkar att ha sitsarna både fram och bakvänt.
Kanske är det ICandy som du sett Cicci? Den påminner lite men verkar väldigt skranglig.
I Candy
www.icandyuk.com/
EA,
vi är inne på vårt andra hus nu. Om ni är sådana att ni vill ha det på ert eget sätt och ändå gör om det som inte är helt perfekt så är säkert ett hus som är taffligt gjort vad gäller ytskikt inte så dumt. Vi har köpt sådant som för ögat är fint och där priset därför gått upp en del men ändå gjort om allt i slutändan, det blir inte heller så ekonomiskt alla gånger.
Så det beror på hur mycket ni vill och kan fixa/är beredda att lägga på det ekonomiskt som avgör om det är värt att köpa det som är i sämre skick.
Vad man ska vara noggrann med att tänka igenom på förhand är såklart läget och vädersträcken, ev fukt, grund, tak, radon och sådant som är svårt eller jättedyrt att ordna.
Sen måste magkänslan ändå finnas där, man trivs inte automatiskt för att det är ett fynd tyvärr.
Lycka till!
Spännande Snaily! 13 råkar faktiskt vara mitt lyckonummer.
PB, sicken dum sköterska. Stenålders i synen på relationer. Klart du fick ett bryt!
Vickan, det är klart att det blev väldans påtagligt när du var på BB. Jag har precis som du erfarenhet av cancer och sjukhus, men jag kopplade faktiskt inte förlossningen till det alls. Det var ju vår grej här och nu. Läskig såklart, men spännande. Jag tror du landar i detta, men ös ur dig här så länge. Och prata med BM om hon är bra.