Inlägg från: start september |Visa alla inlägg
  • start september

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Tjoho för Tingas dagiskillar!

Telis, tur iallafall att han inte gått ner. Ni är duktiga som kämpar på, jag förstår att det är jättejobbigt.

• start september

Det skulle inte förvåna mig om det är sen ÄL här också. Jag började dock testa dag 5 nu så det blir dyrt som sjutton.

• start september

Vickan, jag hade heller ingen höjdar-BM. Hitta någon annan vettig att prata med om du behöver kanske?

Jag gick ju också från en tillvaro där jag prioriterat jobbat högre än det mesta (alldeles för högt tyckte väl en del) till att gå hemma. Jag njöt de första veckorna kollossalt av att styra min tid - jag rensade högar jag inte hunnit, jobbade lite grann hemifrån i egen takt, lagade lite god mat och lade i frysen (det var guld värt att äta sin egna goda spenatlasagne när man kom hem hormonstinn efter BB-kalops), jag lunchade med kompisar och kollegor, klippte mig, jag shoppade lite grann till både mig själv och den lilla, tänkte ut fina presenter till folk som fyllde år inom närtid, läste böcker, sov middag och såg mot slutet en hel del DVD, hela Greys Anatomy bland annat. Kort sagt, jag hittade mig själv lite grann efter att ha prioriterat annat så länge. För varje dag kändes det lite lugnare och jag längatde lite mer. är jag väl gick över tiden blev jag otålig, vilket jag aldrig kunnat tro.

• start september

Och det viktigaste - din jobbidentitet försvinner inte! Den finns där och väntar så länge, kom ihåg det. Du kommer vara en erfarenhet rikare sedan och det är också mycket värt.

• start september

Stor kram till Snaily och många sympatikramar . Detta är en osäker, kämpig och elak karusell.

Starkt av dig att gå på med spray igen redan.

• start september

Vickan, tilläggas ska ju att jag tänkt vara hemma knappt tre veckor, sedan blev det tolv dagar över tiden också. Dessutom hade jag inarbetad övertid jag tog ut istället för föräldrardagar. Jag trodde mer på att hon skulle komma någon vecka för tidigt och jag kände mig inte redo innan jag boat lite hemma. Mitt tips är att du gör en lista på saker du vill hinna göra, både för trollet och för dig själv. Se vad det blir och planera sedan innan jobb resterande tiden fram till någpn vecka innnan BF? Kan du jobba ännu mer hemifrån och kanske kortare dagar så funkar det nog bra. Jag förstår absolut nackdelen med att det är låmgt till jobbstaden, social kontakt är jätteviktigt i sammanhanget, det är sant.

• start september

Cicci, jag är bara på dag 10 än så länge, men jag har ju noll koll på cykeln så jag började testa dag 5 och håller på tills gubben kommer. När jag blev gravid med MA:t måste ÄL varit tidig, annars fattar jag inte hur det gått till. Vi hade sex en gång på en månad och det var typ dagen efter tanten slutat.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter