• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

Gud vad slarvigt jag läser dvs jag läser inte allt som folk skriver och sen undrar jag vad då??? när folk kommenterar.

snaily - självfallet grattis till makens jobb! Såg bara det där med solen och vinet .

• Liten med Mindre

Telis - såg en svart mamaliciouskjol på PUB som jag dock inte hann prova. Det var den som triggade köplusten. Gillar neutrala färger nedtill, ialla fall nu när jag inte tänker ha så många plagg att variera med. Som om jag skulle ha det annars då...

Snaily - skoj med jobb till maken! Hinner han baka åt dig ändå eller?

• passionsblomman

Oj vad med vin det blev helt plötsligt! :-d jag hinner ju inte kopiera fort nog!

Snaily, nej nej, inte brudbukettsexempel! Det här gällde vad dessa kvinnor köper hem till hemmet. Fast det är ju inte jättesvårt att räkna ut vad det blir i brudbuketten heller då föralldel. Och det blir då INTE orange Kallor.

Det är liksom som att icke-färgen vit är den ENDA vackra färgen i världen "sååå rent och snygg"

Men nu är det ju färg och mönster som bara den på tapeter och kläder och så. Det tycker jag är lite kul, även om man riskerar att bli alldeles kryllig iskallen omdetblir för många varianter i samma hem.

• Lapinette

PB - man kan inte räkna ut färgen på mina väggar hemma genom att titta på min brudbukett .

• Lapinette

PB - lycka till och hoppas de är vettiga!

• passionsblomman

Gott! Då är du inte en av de där människorna...fast det hade jag ju inte trott heller.

Lapinette skrev 2009-10-27 16:58:26 följande:
    PB - man kan inte räkna ut färgen på mina väggar hemma genom att titta på min brudbukett .
  • FruCicci

Hej hej....

BS Iris och Ilse?
    Tycker det är sött!

fortsätter läsa ikapp....

• Ore

Nu är jag iaf ikapp till mitt förra inlägg, och då har ni skrivit några sidor till...!

MrsB: Möss inne låter inte skoj. Tyvärr kan de där små rackarna komma in på huuuur liten springa som helst, mindre än vad som borde vara möjligt för ett djur som ändå har ett skelett. Hoppas ni hittar ett bra sätt att bli av med dem, hemma hos mina föräldrar var det katt som gällde för att förhindra möss i huset

Blommor: Jag är hopplös när det gäller blommor, kan ta död på det mesta. Men jag har insett att det bästa är att få skott, det verkar vara mycket tåligare. De två blommor jag har fått som skott (En hibiskus och något mer...) mår superbra

Vin: Liten, är det ett tyskt vin du provat. G.H. von Mumm, Riesling. Från Rheingau? Det är supergott, tycker jag. Vi hade det på vårt bröllop Men jag tror inte det går att köpa i Sverige, jag köpte det i Kiel... *rotar fram en flaska* www.mumm.de står på etiketten, ifall någon vill kolla mer på det...

Nu ska jag läsa vidare och se om jag faktiskt kan komma i fas...!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter