• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • nennesjuttioåtta

BS
    nej, vi har inte berättat. Eller en person vet väl att det ska in en frysis nästa gång men inte när. Det vet ju inte vi heller. Har jag otur och får utslag på ÄL-test en måndag så blir det inget eftersom det då skulle bli insättning på en söndag och då har de stängt så då får vi vänta en månad till. jag räknar och räknar och kommer mensen i helgen så är det fara på taket.

• nennesjuttioåtta

Lapis
    och spraystart för Snaily efter det! Och sen EA! Vilken vinter!!

• nennesjuttioåtta

Och sen kanske det är dags för IVF för PB också!?!? Heja gyn där nere i skogen!

• FruCicci

okej , då förstår jag Lappis...

Nenne, få mensen först? När ska du ha den då eller har du gått över tiden??????????????????????

BS, då röstar jag för ISA, det är så fint! kan ni inte ha andra och tredje namnen som släktnamn och ngt som ni själva vill till första namnet (Säger hon som fortfarande velar!!!!!!!!!!!!!!!!!)

Lunch 9 - jätte gärna!

• Snorkfröken77

Lappis - nu tror jag att det ligger en bild i mitt galleri på min brudbukett, om jag gjort allt rätt

Nenne - Vad spännande!!! håller tummarna för en vältajmad ÄL då

• Lapinette

Ja, det händer väldigt mycket nu och det kommer att bli en plusvåg igen . Det är bara så trist att så många har gått vidare till IVF . Själv satt jag mig och räknade ut att OM kötiderna inte förändras för Sydkorea så kanske vårt lilla barn ligger i någons mage just nu eller åtminstone väldigt snart. Så om det blir en plusvåg här i november/december så kanske vi får jämnåriga barn .

• FruCicci

Ok, Nenne till helgen väntas röda faran...

bs, Greta tycker jag är urgulligt med och Astrid
    iris och astrid, hmmmm
    ja det blir ju bra oavsett, det är vad jag fått höra iaf

Just det, nu väntas många plus! TJOHO

• Snorkfröken77

Nu borde ju bli hur många plus som helst framöver!

• Lapinette

Snorkis - jag kunde se den. Fin, fast svårt att se bären.

• Ore

PB: Jag ska se om jag orkar vässa till argumenten och komma med något inlägg i debatten...

Vickan: Grattis på bröllopsdagen, snygg brudbukett.

Fru L: KUL med sprutstart. Snart dags för tumhållning å dina vägnar, alltså

EA: Ischias låter inget vidare alls...

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter