• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • FruCicci

NEJ

Jag kan inte varken måndagen eller tisdagen, jag är ju inte hemma förrän på onsdagen
    Ni får luncha själva!

• BrudSommar2006

Cicci, ja när man väl börjat vela är det hopplöst verkar det som och det är där jag är nu! Med Iris kändes det så rätt på en gång. Jag gillar också Greta, det gäller bara att få maken att gå med på det, verkar svårt.

Nenne, aha, jag hade aldrig kunnat hålla mig utan hade absolut berättat så slipper man ju alla spekulationer och slipper känna sig deppig över att alla andra går och undrar men det beror ju på hur man är som person själv och hur ens föräldrar är.

Lapinette, jag tycker att det är så spännande med er kurs! Tänk vad bra att ni ställde er i kö så tidigt trots att ni inte var helt säkra från början. Och vad bra att det går så bra med makens svenska!

• nennesjuttioåtta

Cicci
    hahah, jag är sen, men eftersom det är efter IVF så är det inte så konstigt. Jag är på dag 32 idag men jag tror ÄL var förra veckan så då är det ju en bit kvar.

• BrudSommar2006

Cicci, äsch, ja då spelar det ingen roll för min del om vi tar måndagen eller tisdagen då. Jag kan iofs hela den veckan men det var väl AM som kunde de dagarna eller hur var det? Jag kan ju inte luncha utan AM, det är ju hon som är nyckelpersonen med overallen!

• Lapinette

BS - ja, jag är otroligt tacksam över att vi ställde oss i kö för 1,5 år sedan och inte nu i höst. Det känns helt rätt!

• Liten med Mindre

Telis - ni får boka in er på någon julöppen herrgård och fira jul i lagom mängd.

Brudbukett - hade en väldigt blandad bukett med tanken att den skulle vara lite busig. Kanske blev den inte så busig som jag tänkt mig, men fin och glad var den ändå. Ljusa färger o skira blommor om våren.

Vickan - ska kolla Gina Tricot vid tillfälle. Har varit där förut o inte hittat något, men det kan ju variera med säsong.

Mötesdagen ska börja...

• BrudSommar2006

Lapinette, åh vilken mysig bild!

Nenne, jag tyckte redan när Frejis höll på att det var helt galet att råkade ÄL bli på fel dag så blev det inget! För henne har jag för mig att det blev så flera månader i rad, helt galet.

• BrudSommar2006

Efter att ha legat och tänkt på förlossningar hela natten efter aurorasamtalet så sov jag rätt hyfsat inatt faktiskt, skönt.

• Lapinette

CvL har öppet alla dagar ... även söndagar!

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter