• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • BrudSommar2006

Jag skulle också köpt innan jag åker. Vill absolut inte komma fram utan något viktigt och inte veta om jag kommer att få tag på något vettigt och i så fall när.

Vi har en renrasig och en icke, de ser rätt lika ut men det är den lilla renrasiga som driver oss till vansinne. Hoppas att det beror på att hon ännu är ung och omogen och att det blir bättre efter kastrering och inte på rasen! Annars tror jag att jag kommer att hålla mig till renrasig Birma för framtida katter, hade ju en innan de här två och nu är vår blandras 75% birma och han är också underbar så det känns som att det kan vara rasen för mig.

• Lapinette

Köper också gärna innan och ägnar sedan tiden där åt en god bok och solstol istället ... fast oj, vad sällan vi åker på bad och solsemester.

• Lapinette

Själv har jag mailat en resebyrå i Göteborg angående en lyx och äventyrsresa till Canada men har inte fått något svar så kanske har resebyrån gått i kk eller så har de inte denna resa 2010 . Tyckte annars det var en perfekt "innan vi får barn resa".

• nennesjuttioåtta

Den som ändå hade semester kvar att ta ut.

• Lapinette

nenne - vi har bara några få dagar kvar. Det jag satt och funderade över gäller sommaren 2010 .

• nennesjuttioåtta

lapinette
    haha, jag vet inte vilken av alla resorna du menar nu.

• BrudSommar2006

Lapinette, lät ju som en fantastisk resa annars, har de inget telefonnummer så du åtminstone kan ta reda på om de existerar fortfarande?

Nej, nu har jag bestämt mig, jag skolkar! Hej så länge.

• Lapinette

Ahhh... nu ser jag på deras hemsida att de har haft problem med e-post sen i fredags. Så nu har jag fått min förklaring !

• Lapinette

En 10-dagars rundtur i de kanadensiska Rocky Mountains, där sex dagar består av en guidad tur i nationalparkerna Banff och Jasper. Den guidade turen är fylld med det bästa av det bästa - multisport aktiviteter, lyxiga övernattningsställen, gourmetupplevelser - och guiderna är mycket professionella och gör allt för att du ska få en femstjärnig upplevelse.

Lite mer om den guidade turen
    Det är max 12 deltagare med på den guidade turen och en guide per sex deltagare. Guiderna gör allt för att alla deltagare ska få en fantastisk upplevelse. De är uppmärksamma på vem som har träningsvärk efter gårdagens mountainbike tur eller vem som gärna äter rökt lax.

Aktiviterna är inte mer ansträngade än att de flesta kan vara med och skulle du få behov av att vila längs med vägen går även det bra. Det finns en följebil på hela turen, så om det blir för jobbigt eller för utmanande kan man välja att åka med i bilen. Generellt är vandringsturerna på 6-15 km och cykelturerna på 15- 30 km.

Övernattningställena är ett kapitel för sig. Det är pärlor med en vacker belägenhet, oöverträffbar lyx och hjärtlig atmosfär. Det är platser som man aldrig hittar själv.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter