• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • kängu

Hej alla gullisar!

AM, mycket bra trådstart!

Jag har inte hunnit läsa ikapp... men snappade upp att Blivande varit inne *vinkar*

Och att ni diskuterat jul... i år ska jag fira jul fullt ut! Nu har jag ju en ursäkt (Ru)

180000 Shit pommesfrites!

• kängu

Åh, nej har Kokosens katt fortfarande inte kommit hem

På ego-fronten kan jag rapportera att Ru nu sovit i 3,5 timmar... och som ni vet så brukar han inte precis sova jättemkt dagtid Börjar nästan fundera på om jag ska väcka honom?

• kängu

Lappis, hur länge behöver ni vänta när ni är utredda och klara?

• Liten med Mindre

FruLlis - värsta lyxresan det där verkar det som. Då skulle jag hellre välja Malaysia eller Thailand, eller Filippinerna om du vill bort från charter. Fast det har visst varit lite blött i Filippinerna på sistone...

AM - sandaler skulle jag köpa hemma och flipflops på plats. Där vi har varit kliver man ju ur flipflopsen utanför dörren i en hel del affärer och restauranger(Indonesien/Filippinerna), och då hade jag inte velat ha dyra skor. Fast å andra sidan, är du som maken försedd med stora blad så kan det ju vara svårt att hitta storlek i en liten resortaffär.

Lappis - skoj resa du kikar på. Jag skulle förstås gärna veta vilken typ av människor som åker på resan. Är det "medelamerikanen" med sin excellenta form (nåja, där finns ju extremer åt alla håll) så kanske det är risk att ni tycker det känns mesigt? (Är lite neggo eftersom vår HR kille nyss beskrev en miljö-och hälsokonferens han var på hos huvudkontoret i USA, där det STORA folket inte förstod att de inte var pinnsmala.)

• Lapinette

Liten - det stod bl a hur pass långa sträckor det skulle vara med mountinbike och vandring och om man läst det så tror jag inte den överfeta amerikanen har lust att hänga med på denna resa. De tar nog hellre bilen in i nationalparken.

kängu - det beror ju lite på när vi nu blir utredda och klara och hur långa köerna är då. Som sagt, när det gäller adoption är det mycket vi får se och kanske (som jag skriver väldigt mycket). Men det jag hoppas på är att vi ska vara utredda och klara till sommaren och sen få iväg våra papper i augusti (läkarintyg, intyg från präst, brottsregistret etc.) och sen räknar jag med att det kommer att ta drygt 6 månader tills vi får åka och hämta vårt barn MEN som sagt det kan ta myyycket längre.

• fru AM

Cicci & Frullan: Thailand: vi ska till en extremt barnvänlig resort vid Bang Tao Beach (på Phuket). Livia ska gå på barnklubb och vi ska bara slappa (om nu Hektor har samma intentioner ...)

Det var det lyxigaste barnvänliga vi hittade på Ving ... Och jag tycker vi kom billigt undan. Det är inte alls i Evasons klass - fast dit hade jag aldrig åkt med småbarn. Hur änglalika man än tycker att ens barn är så är nog inte övriga gäster lika intresserade av treåringar som gör bomben i infinitypoolen ...

(Jag och maken har inte åkt på bröllopsresa än .. det spar vi tills vi kan lämna barnen hemma och då ska vi bo på något riktigt barnovänligt ställe! )

Det ska bli ett intressant reseexperiment. Jag har aldrig åkt till ett sånt här "Bamse-hotell" förut ... Knappt ens på charter. När storsonen var liten "strandluffade" vi i Indien - det skulle jag aldrig våga nu. Hoppas den här resan får mig att våga börja resa igen med barn - på vilket sätt det vara månde...

• Lapinette

AM - har lämnat Thailand som resmål just av den anledningen att det är ett ställe som jag kan tänka mig att åka med barn. Jag menar, lämnat för tillfället. Försöker nu bara göra barnovänliga resor.

• fru AM

Mycket smart drag, Lappis!
    Thailand finns ju kvar. Om ett par år sitter du där med fötterna i barnpoolen!

Lapinette skrev 2009-10-28 16:02:48 följande:
    AM - har lämnat Thailand som resmål just av den anledningen att det är ett ställe som jag kan tänka mig att åka med barn. Jag menar, lämnat för tillfället. Försöker nu bara göra barnovänliga resor.
  • Lapinette

AM - Har redan varit i Thailand men för en så där 20 år sedan.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter