• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • kängu

Jag håller med Ore, det är dags för IVF-plus nu!

Hinner inte läsa ikapp... Stora kramar till alla som är under deppmanteln.

Jag blev erbjuden jobbet som jag var på intervju för förra veckan (ni vet den intervjun när jag inte var på topp...) Tror att jag ska tacka ja. Alltså bara en månads mammaledighet kvar *gulp* Men har tänkt att vara ledig nästa sommar och höst, så helt slut är den ju inte.

Nu ska jag skynda vidare, ska passa på att gå ut i höstsolen en sväng innan föräldraträff.

KRAMAR till alla!

• MSW

Ojoj, kängu, vad spännande! Var det jobbet där ni nu bor? Eller involverar det flytt? *ursäkta min dåliga koll*

Nu tillbaka till plugget, en sista rusch innan make och son kommer hem igen och det är dags för fläsk(well, bacon)pannkaka-lunch!

• snaily

Grattis Kängu! Hade de råd med dig alltså?

PB - vilken historia! Håller helt med, det är ju helt värdelöst att doktorn sitter och beklagar sig för DIG att er tidigare utredning är bristfällig, det får han väl ta med er "förra" klinik! Mycket underligheter där men hoppas också han har rätt i att det kan ta sig naturligt på något mirakulöst vis. Blir det IVF i Uppsala för er del i så fall alltså? Ganska långt att åka!

Jag har f.ö beordrat maken att bli lite mer kommunikativ när vi ska genomgå IVF, det kommer bli skitjobbigt annars. Men han kan också vara lite sådär: "vad vill du att jag ska säga?"...

Jobbar vidare...

• passionsblomman

NU fattar jag, för jag läste risk-statistiken förut...

RIKSstatistiken låter ju lite bättre...

Ore skrev 2009-10-29 11:40:56 följande:
    PB: Rent statistiskt sett så borde vi ju dock närma oss riksstatistiken, vilket borde vara positivt för de som ska påvörja ivf
  • passionsblomman

Snaily:"Åh jaaaa, vad sägs om att säga något alls? Något eget? Där du tar risken att jag tar det på fel sätt men isåfall pratar vidare så vi förstår varandra? Så jag åtminstone märker att det finns ett vi i det här"

Typ.

• Ore

PB: litet mer fundering kring läkare och olika rekommendationer. När de inte hittar något konkret "fel" att åtgärda, något som förklarar den ofrivilliga barnlösheten, så är ju den ena läkarens gissning så god som den andras... Det som är bra är det som fungerar. Sedan kommer man ju ändå aldrig veta om det JUST den gången det tar sig, kanske hade gjort det ändå. Med litet "vanligt" rullande i sänghalmen (eller hur man nu vill ha det...?). Kanske helt enkelt är så att allt stämmer just då TROTS allt man gör, inte tack vare. Så långt har ju vetenskapen inte kommit än (tyvärr...)

• Ore

Grattis till nya jobbet, Kängu! Fick du igenom lönekravet?

• fru AM

Kängu: Grattis till jobbet!

Kramar till alla eftersom jag har glömt övriga kommentarer!

• Mrs  B

Grattis till Kängu för jobbet!!!!!!

Jag flydde hemmet för en stund och åkte med en kompis för att att äta lunch på en hamburgerrestaurang.
    Allt för att slippa musproblemen.....
    Maken undrade i ett samtal vem han egentligen hade gift sig med.
    Vi har alltså inte samma syn på hur den här musen ska fångas. Min kontring var då att du är ju på jobbet hela dagen och slipper se den lilla skiten.
    Maken ser inte musen som ett problem och jag tycker att den är äcklig....

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter