• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • BrudSommar2006

Mrs B, det värsta är väl allt den kan tänkas förstöra, de tuggar ju sönder saker något alldeles otroligt och fort går det. Mina föräldrar har flera hål i taket de fått täppa till efter att möss sprungit i väggarna. Trots att de har katt så händer det att en mus börjar springa runt i väggarna ibland, nu har de precis skaffat en sådan där högfrekvenspryl som sitter i eluttaget också. Får väl se hur det går för våra meskissar, om de tänker ta några möss eller inte! Just nu ser det mest ut som inte förstås...

• Ore

Jag tycker att möss är superäckliga när de är INNE i huset, eller i närheten av det.

När jag hängde mycket i stallet, eller när jag är ute i skogen, kan jag tycka att en mus är söt om jag får syn på en

Så konsekvent är jag...

• muggles

Hej och hå - en trött muggla tittar in. Inga bud på vår lgh trots 2 planerade och 3 spontana (folk som ringer mäklaren och frågar om de får komma under dagen) visningar. Jahapp, uppenbarligen så är vår lgh inte så attraktiv som vi trodde, trots det skamligt låga priset (om man jämför med annat i stan). Vi har lagt så mkt energi på att fixa i ordning och så blev det inte ens en tummetott.

• muggles

Kan väl lägga till att jag eg inte är orolig för att den inte ska bli såld - för det tror jag den blir. Men det känns helt orimligt att den inte har gått upp i värde ngt alls sedan 2007 (när vi flyttade in) el eg sedan 2005 (när vi köpte den). När vi köpte var det slagsmål om de här lägenheterna och nu är den svårsåld som fan mitt i värsta bostadsrushen - vad fan hände?!

• Ore

Nej, vad trist mugglan!!! Er lägenhet är ju kanonfin, hoppas att det bara är otroligt trögstartade människor, som måste fundera ett tag innan budgivningen kommer igång...

• Lapinette

muggles - vaaaaaaa???!!! Inga bud? Hur har det sett ut i ert område de sista månaderna. Är det trögt?

• muggles

Nä det har väl sett rätt bra ut. Det såldes en femma för ngn månad sedan för 2,65 milj och då var avgiften över 7000 kr. Utg.budet var 2,5 vilket vi tyckte kändes högt iom avgiften men det blev ju budgivning ändå. Folk som varit där har kommenterat att trafiken på leden är för intensiv, de tror inte att man kan utnyttja balkongen. Vi har suttit rätt mkt på vår balkong... Men det är klart - visningarna var 17-18 mån-tis mitt i värsta rusningstrafiken - då sitter man oftast inte på balkongen. Dessutom var det regnigt så det svischade säkert bra av alla bilar. Utan det är när det är helg, sommar, senare på kvällen som man sitter på balkongen och då är det ett lätt sus, inget som stör. Alla våra grannar sitter på balkongen... så det är inte bara vi som är extremt ostörda av det. Jag tror mäklaren gjorde bort sig när han gick emot vår önskan om söndagsvisning.

• Ore

Låter som att mäklaren kanske behöver krypa till korset, fixa en söndagsvisning och hålla tummarna...?

Er lägenhet borde verkligen inte vara svårsåld öht?

• Lapinette

Här är det alltid visningar på söndagar + någon kväll i veckan oftast måndag eller tisdag. När vi gick på visningar ritade jag alltid upp en karta med de mest intressanta objekten. Skrev ut info och sen körde vi runt på söndagarna för att hinna så många (normalt hann vi ca 4 st) som möjligt.

• Liten med Mindre

Muggles - jag har fler vänner som inte fått sålt på första försöket nu i höst. Mysko tycker jag...

Är söndagsvisningar ovanliga i Götet?

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter