• fru AM

Summan av kardemumman - livets väsentligheter

Efter tre år är det i alla fall ett som är säkert ? virtuell vänskap är givande! I den här tråden har vi gråtit och skrattat med varandra sedan 2006.

Ursprungsämnet är BARN ? att få och inte få barn, att vänta barn och att vänta på ett plus som inte kommer, att ha barn och att inte ha barn. Fast ofta är det helt andra ämnen som avhandlas: mat (bakverk), bostäder, inredning, shoppingtips ? Samt givetvis Boris Beckers intimfrisyr.

Vi har fredagsparty, irl-trådbruncher och spontana trådluncher ? och framför allt väldigt hemtrevligt om man kan säga så om ett internetforum.

Legendariska uttryck har även myntats här: såsom t ex ?knulltrumpeter ?(eller var det ?krull-??), ?pappersmuffning? och ?svårmor? ? Och fler lär det bli.

Även om många av oss har varit i tråden länge är vi alltid nyfikna på nya deltagare. När ni känner er redo är det bara att kliva ut smygläsargarderoben och presentera er med: skonummer, favoritchoklad, vart ni bor i landet ungefär. Är ni aktiva i barnalstringskarusellen så lär ni även få frågan hur länge ni hållit på.

Nu kör vi vidare!

Förra tråden är här: www.brollopstorget.se/Forum-5-21/m3497660.html

• Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter
  • Lapinette

BS - det är arbetsrelaterat. Har slagit försäljningsrekord denna månad och fått blommor på mitt skrivbord.

• muggles

PB: tack! Lycka till själv med dina ivf-samtal. Tycker det låter som en bra idé att byta doktor om du inte hade förtroende för den första. Hoppas nu att ni får ett bra samtal nästa gång. Jag förstår precis vad du menar med att din man borde vara lite mer engagerad och att du ju inte vill tala om för honom vad han ska säga osv.

• Lapinette

passionsblomman - det tar mycket tid och kraft att vara ofrivilligt eller sekundärt barnlös. En av flera anledningar till varför jag tillslut gav upp.

- frustration
    - gråt
    - besvikelse
    - avundsjuka
    - tid
    - pengar (IVF, läkemdele, akupunktur, inseminationer etc.)

Ja listan kan göras lång.

• BrudSommar2006

Men tjohoo Lapinette! Du som tyckte att det var så segt för inte så länge sedan och så ordnar det sig, vad kul!

• Lapinette

BS - det är nog en av anledningarna till varför jag slagit rekord denna månad. Slet i flera kunder i september men de var så tröga att de beställde i oktober istället.

• Liten med Mindre

BS - jag tror inte det finns någon rutin i Sverige på när barnen går runt. Det verkar inte så i alla fall. Så du får nog vara beredd lite när som helst.

Tyvärr. Enklare med Skärtorsdagen som var en fast dag och väl accepterad. *bakåtsträvaren*

• muggles

Grattis till rekordet Lappis! Blir det PR ikväll då?

• Lapinette

muggles - har sagt till maken att vi ska fira imorgon. Tänkte jobba hemifrån och gå över till Melanders (skaldjur/fisk) på lunchen och köpa lite gott till kvällen. Sen får vi se om skumpa eller vitt passar bäst till.

Ikväll blir det afro (på SATS) och sen hem till tvättstugan.

• kängu

Nej Mugglan skit också Jag har tänkt på dig och trott att det skulle trilla in en massa bud...lägenheten ser ju kanonfin ut! Jag skulle gärna köpa den om jag hade råd
    Håller mina tummar för att det vänder. Tycker också mäklaren borde fixa en söndagsvisning!!

Stora kramar till PB, bra gjort!

MrsB, jag tycker möss är ganska söta jag

Bra jobbat Lappis!!

• Ore

Grattis till försäljningsrekord Lappis Väl värt ett ordentligt firande imorgon!

Liten: Jag tycker inte heller om halloweenspringandet, vi har ju skärtorsdagen... I ett lägenhetskomplex där min kompis bodde delade hyresvärden ut en liten papperspumpa med snöre, som de som ville ha besök hängde på sin dörr...

Jag har dock alltid sluppit besök på Halloween, så jag ska inte klaga.

Svar på tråden Summan av kardemumman - livets väsentligheter